• mylittleponny

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Jag plussade idag på ruvar dag 11 med 2 dagars efter ET med ICSI. Har testdag den 7 april.

• mylittleponny
    klonk skrev 2017-04-03 16:48:27 följande:

Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få

Hej jag satte in ett 2 dagars embryo den 22 mars också och jag plussade både igår och idag. Var tvungen att kolla med vanliga stickor och digitalt. Ovitrelle är ur kroppen på ruvar dag 6. Så det ska inte vara någon fara. Utan plussar du nu så är du också gravid
  • mylittleponny

Har en fråga

Jag gjorde min första IVF/ICSI med äggplock nu i mars (Det  var väldigt smärtsamt och bedövningen funkade inte) sen hade vi insättningen 2 dagar efter. Typ i en vecka var ju äggstockarna jätte svullna och magen öm, gjorde ont som fan när man gick eller rörde sig. Sen blev det ju bättre och gjorde mindre och mindre ont varje dag. Men sen jag plussade så sticker det till i äggstockarna och gör ont lite då och då. Är det vanligt vid ett ET och när man blivit gravid att det gör ont i äggstockarna?. Hur länge håller det i sig?

Jag har ju barn sen innan och upplevde aldrig att det kändes något från äggstockarna. Bara kramper från livmodern när den växer, det är ju normalt.

• mylittleponny
    Malin79 skrev 2017-04-04 15:57:08 följande:
    Jag har missat att du har plussat, grattis! 

Både denna och min förra graviditet så har jag känt av äggstockarna. Jag har aldrig blivit gravid på annat sätt än via ET så jag har inte tänkt på att det är kopplat till det.

Aha men då beror det på det, för annars känner man inte av äggstockarna alls. Phew Tack

Tack Härligt att du också väntar, och lyckades på ditt försök Hur mår du?

• mylittleponny
    Var idag på vul i vecka 6+3 alltså vecka 7. Eftersom jag har ont i äggstockarna efter äggplocket än, så mina äggstockar var förstorade fortfarande, dom borde ha gått ner men det har dom inte. Någon annan som varit med om samma?Men man såg ett starkt hjärta som slog <3 kändes underbart att veta att den lilla mår bra i allafall
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017