Vi som plussat efter IVF våren 2017
Jag plussade idag på ruvar dag 11 med 2 dagars efter ET med ICSI. Har testdag den 7 april.
Jag plussade idag på ruvar dag 11 med 2 dagars efter ET med ICSI. Har testdag den 7 april.
Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få
Har en fråga
Jag gjorde min första IVF/ICSI med äggplock nu i mars (Det var väldigt smärtsamt och bedövningen funkade inte) sen hade vi insättningen 2 dagar efter. Typ i en vecka var ju äggstockarna jätte svullna och magen öm, gjorde ont som fan när man gick eller rörde sig. Sen blev det ju bättre och gjorde mindre och mindre ont varje dag. Men sen jag plussade så sticker det till i äggstockarna och gör ont lite då och då. Är det vanligt vid ett ET och när man blivit gravid att det gör ont i äggstockarna?. Hur länge håller det i sig?
Jag har ju barn sen innan och upplevde aldrig att det kändes något från äggstockarna. Bara kramper från livmodern när den växer, det är ju normalt.
Aha men då beror det på det, för annars känner man inte av äggstockarna alls. Phew Tack
Tack Härligt att du också väntar, och lyckades på ditt försök Hur mår du?