• klonk

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få

• klonk

Hej igen, Tack för alla svar! Jag skrev fel, satte in den 24e, hade äggplock den 22a, men det kanske inte ändrar så mycket :). Ni som varit gravida lite längre, har era symptom förändrats något under resans gång?

• klonk
    Frökenankare skrev 2017-04-21 13:46:40 följande:

Hej på er.

Jag plussade för några veckor sedan och är nu i v.6. Hur har ni hanterat er lycka? Jag har enorm ångest och rädsla över missfall och vågar inte riktigt vara glad och lycklig över vårt plus. Jag är också sjukskriven på grund av allvarlig överstimulering så min tid med mig själv är en fiende just nu.

Jag känner precis likadant, fick missfall i höstas och är livrädd att det ska hända igen, är i vecka 7 nu och tiden går så långsamt. Jag tror och hoppas att jag kommer känna mig lugnare om jag får se ett hjärta slå, men har inte tid för ultraljud förrän om 2 veckor. Har inget bra råd att ge, det är nog bara att härda ut.
  • klonk

Hej, Är i vecka 8. Har sedan ett par dagar förlorat nästan alla symptom. Det enda som finns kvar är ytterst lite ömhet i brösten. Ingen blödning, ingen smärta men befarar det värsta. Någon som varit med om liknande? Hur har det slutat?

• klonk
    Niaa skrev 2017-05-01 16:09:56 följande:
    Samma hände för mig i vecka 8-9. Fortfarande har jag inte mycket symptom alls men illamåendet och växtvärken har börjat göra sig påminda så smått nu igen i vecka 10. Oroa dig inte. Så länge du inte blöder och har ont i magen så förutsätt att det är bra med den lilla <3 det är lätt att glömma att långt ifrån alla spyr och mår skit under graviditeten men det är ofta dessa graviditeter man läser om :)
    Jo har inte haft speciellt starka symptom innan heller. Inte mått illa alls t ex. Mest orolig för att de jag haft försvunnit. T om magen känns platt efter att ha känts svullen innan. Jättesvårt att inte noja men tack för svar!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017