• Niaa

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hoppar gärna in här! Vi har tidigare gjort 3 försök med långa protokollet på rmc i malmö men utan ett enda plus eller något till frysen. Nu fjärde försöket har vi vänt oss till Nordic ivf i Malmö som ville att vi skulle prova korta protokollet. Slutade med två fina embryo tillbaka och ett till frysen. Plussade i tisdags men egentlig td igår 1a april. Den 19e april ska vi på första ultraljudet och får reda på om det gömmer sig en eller två därinne :) det känns så himla overkligt detta!

• Niaa
    Popetot skrev 2017-04-02 18:54:59 följande:

Ååh vad roligt! Sett dig i ruvartråden men hade ingen aning om att du plussat. Stort grattis! Blir spännande med ultraljud den 19:e. Vilken vecka är du i då?

Tack snälla! Du väntar väl två små? Går du fortfarande på lutinus?

Nej nu fjärde försöket har jag hållt mig borta så mycket jag kan från familjeliv.. blev ännu en stress att se alla plussa till höger och vänster och även om det gav en hopp så blev man någonstans väldigt ledsen med.. ja du vet säkert :) men nu vågar jag mig in hit igen!
  • Niaa
    Malin79 skrev 2017-04-03 15:52:03 följande:

Hej på dig! Roligt med BF. Om jag kollar här på FL så får jag också 7 december :)

Det är klart missfallsrisken finns där i bakhuvudet, men jag försöker att bara njuta av att jag har lyckats bli gravid. Det har varit kämpigt med den biten och bara själva graviditeten är en vinst känner jag. Jag blir så glad varje gång jag går på toa och det inte är något blodfärgat i trosorna, så visst finns tankarna där. Nu längtar jag till ultraljudet och till de första 12 veckorna har gått.

Jag har BF 6 december så vi är många som ligger lika i tiden känns det som! :) så roligt att äntligen få hänga i en sån här tråd!
  • Niaa

Fyller också på:

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

• Niaa

Ni som varit på första ultraljudet, hur går det till? Dum fråga kanske men kan man ta lutinus som vanligt innan besöket?

Och när skrev ni in er på mvc? Är i vecka 7 nu men tänkte vänta till efter ultraljudet nästa vecka.

• Niaa

Även här har vi varit på vul och fått bf flyttat till 3/6 :) av våra två ärtor var det en som hade fäst och vars hjärta fint tickade på. Känns så ofattbart :)

• Niaa
    klonk skrev 2017-05-01 14:47:00 följande:

Hej, Är i vecka 8. Har sedan ett par dagar förlorat nästan alla symptom. Det enda som finns kvar är ytterst lite ömhet i brösten. Ingen blödning, ingen smärta men befarar det värsta. Någon som varit med om liknande? Hur har det slutat?

Samma hände för mig i vecka 8-9. Fortfarande har jag inte mycket symptom alls men illamåendet och växtvärken har börjat göra sig påminda så smått nu igen i vecka 10. Oroa dig inte. Så länge du inte blöder och har ont i magen så förutsätt att det är bra med den lilla <3 det är lätt att glömma att långt ifrån alla spyr och mår skit under graviditeten men det är ofta dessa graviditeter man läser om :)
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017