• Skogsmulle82

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej!

Hänger gärna på även om jag är lite före er. Jag och min sambo lyckades äntligen i januari på tredje insättningen. Det var vårt andra FET, även gjort ett ET. Vi hade försökt nästan 2,5 år och utredningen visade inga konstigheter. Det har varit en lite orolig graviditet hittills med blödningar nästan dagligen vecka 6-9. Sedan upphörde blödningarna helt för att komma tillbaka förra veckan. Allt annat inklusive KUB har dock sett toppen ut (gjort 3 ultraljud totalt). Har ett nytt UL inbokat nu imorgon pga den senaste blödningen. Hoppas så att allt fortfarande är okej där inne!

• Skogsmulle82
    Popetot skrev 2017-04-02 19:31:20 följande:

Kul med fler i tråden! Och grattis till graviditeten! Vilken vecka är du i nu och när har du bf?

Tack! Och grattis till dig också, kikade tillbaka i tråden och såg att du väntar tvillingar, så spännande! Får ni tätare UL-kontroller eller hur fungerar det? Vi har också gått i Malmö (RMC). BF är 30/9 och jag är i vecka 14+1 idag. Precis varit och gjort ett snabbt UL pga blödning i fredags men allt var bra så nu andas jag ut lite igen.
  • Skogsmulle82
    Cakh skrev 2017-04-02 20:59:07 följande:

Välkommen in i tråden och stort grattis till graviditeten.

Tack detsamma! Såg att ni går på RMC Malmö, det gjorde vi också.
  • Skogsmulle82
    Popetot skrev 2017-04-03 10:09:44 följande:

Tack! Vad jag läst mig till så blir det tätare kontroller men ska träffa BM i morgon så får väl veta mer då. Ville int boka in tid med BM innan jag fått bekräftat att allt var bra på vul hos RMC :) Kul att vi är flera från rmc här. Skönt att ultraljudet gick bra. Hur stort är fostret nu?

Förstår känslan att du ville vänta med MVC till efter första vul, jag tänkte likadant. Det är svårt att ta in att man faktiskt är gravid när man väntat så länge och tvivlat på att det någonsin ska gå. Vi gjorde kub för en vecka sedan och då var fostret 6,6 cm, idag mätte inte läkaren men gissar att den växt någon cm till. Lycka till hos BM imorgon!
  • Skogsmulle82
    Cakh skrev 2017-04-03 13:00:26 följande:

Någon som har nått bra tips att äta mot illamående? Mår illa trots att jag äter postafen när jag mår som mest illa.

Syrliga frukter typ kiwi och gröna äpplen fick jag i mig när det var som värst. Jag åt även allt med citron i. Levde på citronyoggi ett par veckor. Kom dock lindrigt undan och mådde mest illa v. 8-11 ungefär, sedan vände det.
  • Skogsmulle82
    klonk skrev 2017-04-03 18:51:26 följande:

Hej igen, Tack för alla svar! Jag skrev fel, satte in den 24e, hade äggplock den 22a, men det kanske inte ändrar så mycket :). Ni som varit gravida lite längre, har era symptom förändrats något under resans gång?

Hej! Grattis till ditt plus! Mina symtom kom först i vecka 7-8 och då som illamående/trötthet. Innan dess kände jag mig inte alls gravid. Illamåendet avtog sedan runt v 11. Ömma bröst har jag men det har kommit och gått hela tiden, vissa dagar helt borta och andra väldigt ömma. Jag är i vecka 15 nu.
  • Skogsmulle82

Jag hoppar också in på listan

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

• Skogsmulle82

Sorry, såg nu att listan var ordnad efter datum!

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017