KajsaStina123 skrev 2017-09-11 16:13:45 följande:
Härligt att börja förbereda sig för den lille , vi ska också ta hem vagnen igen,.."bädda iordning" den igen .
Ang sjukintyg så när jag fick mitt 1a barn så jobbade jag på ett café, och jag sökte havandeskapspenning (har för mig det hette så), och fick gå hem tidigare eftersom det var mkt stå och gå och lyfta tungt och hade lite krämpor då. Då slapp jag ta av föräldradagarna. Så kolla upp det om du inte redan gjort det, om inte sjukskrivning fungerar.
Havandeskapspenning är tyvärr inte möjligt att få på mitt jobb. Tyvärr stillasittande och det är tydligen inte tillräckligt jobbigt.
Vårdcentralen kör samma race att dom inte vill sjukskriva en pga för stillasittande jobb. Och kraftiga sammandragningar får man lära sig att leva med enligt dom. Ska försöka jaga rätt på mvc läkare o se om det går bättre där.
Sammandragningarna är ju inte nådiga och bara att gå en kortare sträcka eller som att plocka ur diskmaskinen tar kål på mig. Nu är jag så uppstressad när man inte får den hjälp man hade hoppats på varken av VC eller förlossningen som jag hade hoppats skulle vara lite mer förstående och ta in mig för en koll..