• Frökenankare

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej på er.

Jag plussade för några veckor sedan och är nu i v.6. Hur har ni hanterat er lycka? Jag har enorm ångest och rädsla över missfall och vågar inte riktigt vara glad och lycklig över vårt plus. Jag är också sjukskriven på grund av allvarlig överstimulering så min tid med mig själv är en fiende just nu.

• Frökenankare
    klonk skrev 2017-04-21 16:18:16 följande:

Jag känner precis likadant, fick missfall i höstas och är livrädd att det ska hända igen, är i vecka 7 nu och tiden går så långsamt. Jag tror och hoppas att jag kommer känna mig lugnare om jag får se ett hjärta slå, men har inte tid för ultraljud förrän om 2 veckor. Har inget bra råd att ge, det är nog bara att härda ut.

Ja, vi får härda ut tillsammans. Jag har ultraljud den 8/5 och tror jag kommer kunna vara lite lugnare då. Kram!
  • Frökenankare
    Cakh skrev 2017-04-21 15:45:55 följande:

Jag är i vecka 7+2 och jag är som du. Både ångest och rädsla över missfall och vågar inte vara riktigt glad och lycklig. Tror det blir bättre när vi passerat vecka 12 och missfalls risken minskar.

Jag hoppas det. Bara försöka få tiden att gå!
  • Frökenankare

Hej!

Hur har ni gjort med mvc? Har ni ringt dit och meddelat graviditet trots att ni är på IVFkliniken? Jag har ju en tid där för ett första ultraljud men kanske jag ska ringa Mvc ändå. Vad dålig koll man har känner jag, har ju aldrig varit på den här sidan förut =)

• Frökenankare

Hej.

Är det någon förutom jag som har eller har haft ett helt olidligt illamående dessa första veckor? Blir helt låst och kan i princip inte göra någonting förutom att vila. Jag vet att det är ett symptom vilket gör mig jättelycklig förstås. Men skulle vara skönt att veta att det går över eller blir bättre. V 8 imorgon.

Hoppas ni mår bra!

• Frökenankare

Tack så jättemycket för alla svar! Jag äter Lergigan Comp och ska idag köpa mig ett sånt där armband. Bara att försöka härda ut och hoppas att det vänder om några veckor.

• Frökenankare
    Hunny B skrev 2017-06-13 18:16:29 följande:

Tack Popetot och minaimaginärabarn! Jag hade en riktig dipp igår men det känns bättre idag! Läkaren var inte den trevligaste jag stött på, hon ifrågasatte i princip vad jag gjorde där, men undersökningen visade att jag hade väldigt mycket flytningar, mer än normalt, vilket antagligen beror på obalans i underlivet. Så har fått antibiotika utskrivet. Jag fick också se att hjärtat på bebisen slog och att den levde och att det fanns fostervatten. Och imorgon är det dags för RUL och om allt ser bra ut då har jag lovat mig själv att börja slappna av och njuta av graviditeten!

För att peppa lite på ditt långa inlägg..

Det är okej att vara orolig! Vi måste vara snälla mot oss själva och acceptera att hur vi än känner, hur vi än mår och hur oroliga vi än är så är det okej.

Har själv suttit och klankat ner på mig själv för att jag varit för orolig men det gör inte att det på något sätt blir bättre, tvärtom! När jag insåg att jag kanske inte kan njuta eller vara i en gravidbubbla förrän bebisen faktiskt är på utsidan - och tänkte att det är också okej - så mår jag mycket bättre. Skulle det sen ändras under tiden så är ju det bara en stor bonus.

Och som tidigare inlägg, det finns bra hjälp att få med att reda ut tankar och oro. Stort lycka till!
  • Frökenankare

Slänger också in en uppdatering! Är i skrivande stund i 23+4 och mår förhållandevis bra. Jag känner av fogarna titt som tätt och framförallt mot slutet av veckan. Har fått beviljad gravpenning från och med den 20/10 vilket känns jätteskönt. Jag jobbar som förskollärare. Om två veckor tar vi efterlängtat lite semester och åker till Kreta, ska bli skönt med vila. Jag tycker det går bättre och bättre att ta till sig graviditeten och känna glädje inför den. Ibland kommer skräcktankar om att det inte kommer gå vägen men det blir allt mer sällan. Tänk att det skulle bli vår tur till slut..

Jag är så glad för er alla och skönt att det verkar gå överlag bra. För er som fortfarande kämpar, ni är de största hjältarna i världen och en vacker dag är det även er tur.

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017