Hunny B skrev 2017-06-13 18:16:29 följande:
Tack Popetot och minaimaginärabarn! Jag hade en riktig dipp igår men det känns bättre idag! Läkaren var inte den trevligaste jag stött på, hon ifrågasatte i princip vad jag gjorde där, men undersökningen visade att jag hade väldigt mycket flytningar, mer än normalt, vilket antagligen beror på obalans i underlivet. Så har fått antibiotika utskrivet. Jag fick också se att hjärtat på bebisen slog och att den levde och att det fanns fostervatten. Och imorgon är det dags för RUL och om allt ser bra ut då har jag lovat mig själv att börja slappna av och njuta av graviditeten!
För att peppa lite på ditt långa inlägg..
Det är okej att vara orolig! Vi måste vara snälla mot oss själva och acceptera att hur vi än känner, hur vi än mår och hur oroliga vi än är så är det okej.
Har själv suttit och klankat ner på mig själv för att jag varit för orolig men det gör inte att det på något sätt blir bättre, tvärtom! När jag insåg att jag kanske inte kan njuta eller vara i en gravidbubbla förrän bebisen faktiskt är på utsidan - och tänkte att det är också okej - så mår jag mycket bättre. Skulle det sen ändras under tiden så är ju det bara en stor bonus.
Och som tidigare inlägg, det finns bra hjälp att få med att reda ut tankar och oro. Stort lycka till!