• TreTriss

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hej!
    Hoppas gärna in här :)
    Gjorde en FET med 6-dagars blasto 5 juni.
    Gjorde en månaden innan med 7-dagars som fäste och gav positivt gravtest på BIM men några dagar senare när officiella testdagen var va det blankt igen.

Idag på ruvardag 10 ser det ut såhär nu :)
    Såå glad!

Vi har en son som fyller 2 år i augusti som blev till spontant när vi gjort både inseminationer och IVF samt ett missfall i vecka 7 (även den graviditeten spontan, efter mer än 2 års försök, men Huddinge sa att det lossnar för en del efter IVF, vi har sk oförklarlig barnlöshet då alla tester i utredningen var tiptop ).

Nu hoppas jag detta håller och att vi är många som följs åt :)

• TreTriss
    Rosenblad skrev 2017-06-20 13:21:27 följande:

V. 6 idag (5+4), växtvärk hela tiden och då och då riktigt starkt. Vakna av världens värk som jag fick ligga och andas igenom. Drar i magen också. Brösten har aldrig varit så ömma som nu, helt röda på undersidan och bröstvårtorna har blivit lite större. Svullen och gasig. Trött hela tiden.. och humörsvängningar! Men inget illamående än, hoppas att få slippa de.

Hjärtat har/ska börja slå denna veckan och är såå nervös inför VUL om 2 veckor. Vill inte ligga där och höra att det inte finns något eller att det inte ser bra ut. Kommer inte klara de.. gråter bara jag tänker på de. Försöker koppla av men oron finns ständigt. Har aldrig varit gravid och heller inte haft något missfall. Det är de värsta som kan hända någon som kämpat med ivf känner jag!

Nä usch.. vill bara veta nu att allting är bra!

Allt kommer se bra ut, du får tänka så, men jag vet att det är sååå svårt!
    Jag har också VUL om två veckor (kl 8 4 juli) och det finns ju inget annat än att både din och min bebis mår bra och växer inne i våra magar! <3
  • TreTriss
    alade skrev 2017-06-20 07:30:08 följande:

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

Grattis :)
  • TreTriss
    shrigley skrev 2017-06-20 13:50:45 följande:
    Och jag har också VUL inbokat 4 juli.... vågar inte tänka på det. Är i v 4+5 idag.
    blir en spännande och nervig dag för flera av oss mao <3
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 00:13:26 följande:

Bild tagen på RD 5 med ett 6 dagar gammal blastocyt.

Nej inte någon äggmognadspruta den har jag kikat om den kunde ge utslag för tre dagar sedan tillbaks och i förrgår. Stegring fick jag igår och idag tog jag CB! Någon här som gjort färsk eller FET. Hur såg ert positiva ut dag 5 (förutsatt att ni testa då)?

Gravid är jag tills motsatsen bevisas. Så är det banne mig!

Är någon i ruvarstatus som mig? Vore kul och skriva lite skit mellan åt. Posta, läser tråden mellan jämna mellan rum. Men nu måste jag sova. Trött så jag svimmar snart...jämt med bäckenbottensmärta. Det är ju typiskt! God natt.

Hej!
    Jag ser tyvärr ingen bild i ditt inlägg.
    Men här är mitt plus när jag hade återfört ett fryst 6-dagars på måndagen och det här är på söndagen, alltså ruvardag 6.
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 00:13:26 följande:

Bild tagen på RD 5 med ett 6 dagar gammal blastocyt.

Nej inte någon äggmognadspruta den har jag kikat om den kunde ge utslag för tre dagar sedan tillbaks och i förrgår. Stegring fick jag igår och idag tog jag CB! Någon här som gjort färsk eller FET. Hur såg ert positiva ut dag 5 (förutsatt att ni testa då)?

Gravid är jag tills motsatsen bevisas. Så är det banne mig!

Är någon i ruvarstatus som mig? Vore kul och skriva lite skit mellan åt. Posta, läser tråden mellan jämna mellan rum. Men nu måste jag sova. Trött så jag svimmar snart...jämt med bäckenbottensmärta. Det är ju typiskt! God natt.

Nu såg jag din bild när jag gick in via webbläsare!
    Svårt att se via mobilen, är det ett plus på testet?
  • TreTriss
    June17 skrev 2017-06-22 10:06:21 följande:
    Ja! Det är ett testa tidigt CB som visar graviditet med ett streck endast. Eller blankt i fältet vid icke graviditet! Jag plussade igår på CB med min eskimå på RD5. När har du TD? Eller du kanske har gått länge i processen? Du räknar kanske veckor nu? nte läst längre bak i tråden...
    Åh sånt har jag aldrig provat :) bara de som visar plus! Grattis är på sin plats!!

Jag hade testdag i söndags och är nu i vecka 6! :)
  • TreTriss
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-22 11:18:52 följande:

Hej!

Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.

Tacksam för svar.

Hej!
    Men är det långt ovanför blygdbenet? Tänker annars foglossning, det kan man ju få vid blygdbenet!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017