• Rosenblad

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hakar på här då! Bf 15/2. Är 28 år. Bor i Stockholm.

Testdag i övermorgon men testat positivt i över en vecka, första ivf men med 2,5 års väntan i bagaget. Även gjort två inseminationer utan resultat. Känns som man kan slappna av lite lite nu.. saker kan hända men försöker tänka att jag väntar barn och inte missfall.

• Rosenblad
    alade skrev 2017-06-20 07:30:08 följande:

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

Grattis!!
  • Rosenblad

V. 6 idag (5+4), växtvärk hela tiden och då och då riktigt starkt. Vakna av världens värk som jag fick ligga och andas igenom. Drar i magen också. Brösten har aldrig varit så ömma som nu, helt röda på undersidan och bröstvårtorna har blivit lite större. Svullen och gasig. Trött hela tiden.. och humörsvängningar! Men inget illamående än, hoppas att få slippa de.

Hjärtat har/ska börja slå denna veckan och är såå nervös inför VUL om 2 veckor. Vill inte ligga där och höra att det inte finns något eller att det inte ser bra ut. Kommer inte klara de.. gråter bara jag tänker på de. Försöker koppla av men oron finns ständigt. Har aldrig varit gravid och heller inte haft något missfall. Det är de värsta som kan hända någon som kämpat med ivf känner jag!

Nä usch.. vill bara veta nu att allting är bra!

• Rosenblad
    TreTriss skrev 2017-06-20 13:45:47 följande:

Allt kommer se bra ut, du får tänka så, men jag vet att det är sååå svårt!

Jag har också VUL om två veckor (kl 8 4 juli) och det finns ju inget annat än att både din och min bebis mår bra och växer inne i våra magar! <3

Försöker tänka så och bara fokusera på nuet men ja..svårt!! Jag har tid den 3e så väldigt nära, och sen ringde vi mvc idag och fått tid den 7e. Känns skönt att komma igång med besöken så man får kolla upp bebisen iallafall
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017