• alade

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Jag fick positivt test i morse, BIM-1, med en halv evighet kvar tills officiell testdag (20/6). 14 dagar efter ovitrelle, så det ska vara på riktigt.

Jag tror att vi är ett ganska stort gäng härifrån som har BF i februari, så jag hoppas att andra ny-plussade också hakar på i denna tråd så att vi kan följas åt.

• alade

Popetot 32 år från Skåne. Bf 6/11 

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11 

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11 

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12 

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12 

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12 

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12 

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

• alade
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-11 19:36:14 följande:

Stort grattis och välkommen! Såg i tråden att du plussat och ett gäng till, roligt med fler som följs åt!

Tack så mycket! Jag är glad att jag hittade hit och fann så många i samma situation.
  • alade

Jag hade ju inte tänkt testa före det datum kliniken satt, men så gjorde jag ju det ändå. Och nu är jag istället jätteorolig och vill testa varje dag för att se att det verkligen är sant. Beställde just 10 billiga tester, för det känns inte som att jag kan köra CB digital varje dag bara för att lugna mig. Hjälpanes! Nån som känner igen sig? Jag blev tydligen testoman helt plötsligt...

• alade
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-12 14:48:30 följande:

Jo då, jag känner igen mig... Testade i och för sig inte så många gånger och testade första gången bara några dagar innan testdag. Men viljan att testa var stark, var orolig att det skulle bli svagare ff a då jag hade rosa flytningar ganska länge. Om man testar ofta tror jag nojan går över i att analysera styrkan på strecken då de blir starkare m stigande HCG eller så nojar man över något annat. Jag hade svårt att inte oroa mig de första veckorna, det avtog dock mer och mer med ökande graviditetssymtom och när mina rosa flytningar och blödningar försvann. Illamåendet kändes faktiskt som en befrielse, tror inte många håller med mig om det.... men det var på något sätt mitt tecken på att det var som det skulle. Oron är naturlig i denna process men den kommer minska, byta skepnad och variera i styrka. Försök ta en dag i taget, det hjälper mot det mesta.

Du har nog rätt. Jag ska försöka ta det dag för dag och vänta så länge jag kan med att ta fler test. Jag har ju en vecka till TD och på nåt vis känns det som att det är på riktigt först då, varför det nu skulle vara så. Kanske för att jag får säga det officiellt till vården först då?

Känner mig lite lugnare av det du skrivit faktiskt. Tack för det!
  • alade

Det går framåt!

Nu ska jag nog inte behöva testa mer före TD! Känner mig mycket lugnare när jag sett att det ökar.

• alade
    shrigley skrev 2017-06-14 10:44:29 följande:

Åh så skönt Alade! Vilken RD är du på nu, och vad ruvar du på?

Är på RD 11 här med två stycken tvådagars. Undrar när jag kan testa igen och hoppas på att det slagit över från "1-2" till "2-3". Vill dock inte noja över detta nu.

RD 12 idag (vecka 4+1), 15 dagar sedan äp. Jag ruvar alltså ett 3-dagars embryo. Jag var inte säker på att få omslag redan idag, men jag drömde mardrömmar om att jag inbillat mig graviditeten så jag bestämde mig för att lugna mig med ett nytt test. Hade det stått 1-2 hade jag ändå känt mig lugnare iom att jag bara ville se "gravid".

Beställde vanliga tester för några dagar sedan men de kom först ikväll. Annars hade jag inte slösat ett digitalt förrän senare, för att kolla just att hcg ökar.
  • alade

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

• alade

Tack!

Vågade ringa VC om hälsosamtal hos barnmorska också. Det känns lite mer sant idag.

Väntar på att repro ska ringa tillbaka så att vi kan boka tid för VUL. Typiskt att allt ska hamna i semestertider. Vi ska bort en vecka precis runt lagom tid för det... Hoppas att det går att få tid så snart vi kommit hem igen!

• alade
    Popetot skrev 2017-06-20 09:54:07 följande:

Fantastiskt! Njut allt du kan. Är det svårt med vul under semester? Trodde bara de upphörde med stimulering och äggplock?

Hon sa att hela stället stänger 7/7 och att det var bra att vi kunde hinna med precis i dagarna innan. Det var lite "hm... då är är du i 7+1, det borde ju funka"

Antar att de löser det på annat sätt för de som får till en senare befruktning, men jag är nöjd med att slippa ta reda på hur. Nu får vi träffa en läkare vi haft tidigare och det känns ju skönt.

Jag tänker njuta så mycket jag kan och hoppas på att det blir ca 35 veckor till av den varan. Blir det inte så tar vi det då.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017