• shrigley

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Testade idag på RD 10 med två st tvådagars Obs på eftermiddagsurin! Må nu detta inte resultera i ännu ett MF...

• shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-13 21:18:49 följande:

Grattis och välkommen till den här tråden!

Tack känns overkligt, jag var inne här o sneglade häromdagen....
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-14 07:09:47 följande:

Det går framåt!

Nu ska jag nog inte behöva testa mer före TD! Känner mig mycket lugnare när jag sett att det ökar.

Åh så skönt Alade! Vilken RD är du på nu, och vad ruvar du på?

Är på RD 11 här med två stycken tvådagars. Undrar när jag kan testa igen och hoppas på att det slagit över från "1-2" till "2-3". Vill dock inte noja över detta nu.
  • shrigley
    alade skrev 2017-06-14 22:01:54 följande:

RD 12 idag (vecka 4+1), 15 dagar sedan äp. Jag ruvar alltså ett 3-dagars embryo. Jag var inte säker på att få omslag redan idag, men jag drömde mardrömmar om att jag inbillat mig graviditeten så jag bestämde mig för att lugna mig med ett nytt test. Hade det stått 1-2 hade jag ändå känt mig lugnare iom att jag bara ville se "gravid".

Beställde vanliga tester för några dagar sedan men de kom först ikväll. Annars hade jag inte slösat ett digitalt förrän senare, för att kolla just att hcg ökar.

Ja, ingen idé att stressa. Imorgon ska jag ta hcgtest (blodprov) och få IL-dropp. Det får gå som det går! Kan inte påverka det. ????
  • shrigley

Fråga: är det någon mer än jag som redan så här tidigt (v 5) känner sig extremt andfådd? Känns ibland som om jag andas i en påse o inte får luft, eller inte kan ta djupa andetag (det kan jag). Blir extremt flåsig av minsta lilla. Trodde det kanske kom senare i processen.

• shrigley
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-15 09:10:34 följande:
    Jag var också väldigt andfådd i början och det började tidigt. Det var dock väldigt varierande från dag till dag och från timme till timme. I början hade jag symtom vissa dagar och sedan inget andra dagar men från ca v. 7 blev de mer konstanta med Bl a illamående varje dag, dock hanterbar och för mig väldigt välkommet då det kändes som ett kvitto varje dag att allt var som det skulle. Men man behöver inte må illa alls heller, det är olika för alla. Jag får också dropp hos Marie men nu behöver jag inte ta det så ofta längre, en gång de senaste tio veckorna och det tackar min plånbok för... Ska du ta dropp ofta?
    Hej igen, idag är det bättre med andfåddheten. Idag cyklade jag en mil för att komma till Marie - jag har bra grundkondition Fick dropp (200 ml) och ska väl - om allt går väl - tillbaks i början på juli för ett tredje dropp (det första fick jag i samband med ÄP för idag 14 dagar sen). Testdag är på mån 19/6 och det blir nästa milstolpe..... Väntar också på svar i em på mitt hcg-test......nervöst.
  • shrigley

Åh, nu blir jag nojig igen. Fick tillbaks provsvaret på HcG och det visade på 62 - det känns lågt tycker jag med tanke på att jag är på RD 12, det var 14 dagar sen ÄP/befruktning och jag alltså ska gå in i v 5 idag....

Bör jag vara orolig? Det är så här jag upptäckt mina tidigare MF....... Skäms

Nytt test på måndag och hoppas att det skjutit i höjden tills dess... Helgen förstörd.

• shrigley
    Popetot skrev 2017-06-17 10:08:28 följande:

Fler som vill skriva sig i listan? Kopiera texten och klistra in dig. Den är i datumordning för BF.

Jag vågar inte skriva in mig tyvärr. Alla symptom är som bortblåsta och jag kommer få det bekräftat i nutt hcg-prov på måndag. ????
  • shrigley

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!! Skrattande Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

• shrigley
    Popetot skrev 2017-06-19 16:28:36 följande:

Så underbart! Hoppas du känner dig mer avslappnad nu.

Tack, ja det känns skönt nu. Men blev lite rädd när Falun började prata om att det kanske kunde vara utomkvedes o ville konsultera med andra läkare...men sen ringde de tillbaks o sade att vi siktar in oss på ett VUL om 2 v (snarare än 3 v) och att vi får hoppas allt ser bra ut då. Alltid är det nåt! Men nu är jag glad.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017