• Mickelickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hallå alla ivf-krigare! Jag plussade idag efter min första ivf, på ruvardag 13. Starkt plus! Såå glad men också sjukt rädd och orolig såklart. Vi har försökt i 5 år. 4 missfall och 4 inseminationer som inte blev nåt... helt oförklarligt barnlösa. Det är så intressant att läsa om era upplevelser! <3

• Mickelickan
    Pitebo skrev 2017-07-01 11:54:39 följande:
    Åh, det är nästan som.om.iag själv berättar! Bars att vi aldrig körde med inseminationer!

Hur gick ert IVF, fick ni nåt till frysen? Några mediciner den här gången?
    Vår ivf gick bra! Läste just dina tidigare inlägg och det låter väldigt likt mig. Jag fick ut 20 ägg, 14 blev befruktade men bara 3 klarade sig. Så jag har 2 i frysen. Jag blev överstimulerad så jag fick fragmin och pravidel, sen tar jag ju lutinus 3 gånger om dagen och intralipiddropp var tredje vecka. Enligt ivf-kliniken ska jag sluta med både fragmin och lutinus idag men vår fertilitetsutredare tycker att jag ska fortsätta till v12, hon tycker också att jag borde ha fått prednisolon men nu blev det inte så så jag hoppas det går bra utan! Vad har du fått för mediciner?
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-01 14:21:54 följande:
    Hej MIckelickan, vilken klinik går ni på? Testar Falun och fick prednisolon, trombyl, lutinus o prasteron men så fort jag testade positivt skulle jag sluta med allting. Vilket jag gjort, men känner mig osäker på om det var rätt. Man utgår ifrån att läkarna vet men det verkar så olika från klinik till klinik. Är idag i v 6+2 och ska göra VUL nästa vecka, så nervöst.
    Åh hoppas ultraljudet går bra! Jag ska ringa på måndag och se när jag kan få tid. Jag gjorde också min ivf i Falun. Men utredning och inseminationer har jag gjort hos fertilitetplus i Stockholm. Där får jag nu intralipiddropp och hon tyckte att jag skulle fortsätta med fragmin och lutinus så jag kommer göra det! Falun tyckte inte att jag behövde prednisolon nu första försöket. Om det här försöket går åt skogen så får jag nog det nästa gång
  • Mickelickan
    Pitebo skrev 2017-07-01 13:20:22 följande:
    Jag har "bara" fått lutinus (progesteron) morgon och kväll samt en trombyl (blodförtunnande) på kvällen. Fick också fragmin vid överstimuleringen. Dock fick vi totalfrys så fick vänta en menscykel innan vi fick något tillbaka.

Bra ändå att ni får dropp, har läst mycket om det, men vår klinik verkar okuninga eller bara osäkra på detta. Vet inte vilket. Vilken klinik går ni på?
    Vi gjorde vår ivf i Falun. Jag berättade där att jag fått intralipid när vi gjorde inseminationer på fertilitetplus i Stockholm, då fick jag ett dropp direkt efter äggplocket. Vart har ni gjort er ivf?
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-01 14:50:47 följande:
    Ok nästan samma då :) Går oxå nu hos FertilitetsPlus hos Marie för dropp, ska dit om 10 dagar (om nu VUL på tisdag går bra). När är din testdag? Grattis so far!
    Spännande! Jag var hos Marie igår och fyllde på med dropp. Lyckades få tid precis nu innan hon gick på semester. Så om allt går bra ska dit om 3 veckor igen! ???????? min testdag var just idag så jag lyckades faktiskt hålla mig från att testa innan ????
    Grattis till dig också! Vi håller tummar och tår ihop nu då!
  • Mickelickan
    Mickelickan skrev 2017-07-01 14:55:51 följande:
    Spännande! Jag var hos Marie igår och fyllde på med dropp. Lyckades få tid precis nu innan hon gick på semester. Så om allt går bra ska dit om 3 veckor igen! ???????? min testdag var just idag så jag lyckades faktiskt hålla mig från att testa innan ????
    Grattis till dig också! Vi håller tummar och tår ihop nu då!
    Aha... mina smileys blev massa frågetecken. Najs
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-02 05:05:14 följande:

Fan är så knäckt. Mitt hcg stiger inte, är i v 7 men CB digitall visar fortfarande bara 2-3. Borde slagit om till 3+ för längesen. Har tyvärr varit med om detta tidigare, då var det en ofostrig graviditet. Är så jävla trött på det här!!

Åh nej. Jag förstår att du förbereder dig på det värsta. När man har varit med på många svängar så tappar man det lilla hopp man har ganska fort. Jag håller ändå tummarna för ett mirakel och hoppas ultraljudet går bra!
  • Mickelickan

Jag vaknade av världens "mensvärk". Ligger nu i soffan och hoppas det går över. Det kom också värsta flytningen när jag ställde mig upp så tanken var ju såklart att nuuu är det blodbad!! Men det var väl bara lutinus antar jag för flytningen var färglös. *suck* Man blir ju helt knäpp! Tur att jag har semester så jag kan vila ut värken i soffan

• Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-03 10:50:54 följande:
    Vita/ofärgade flytningar som inte luktar illa är helt normalt och kan vara tecken på graviditet. Fortsätter du med Lutinus sade du? Jag har slutat med allting, trappade ner Prednisolonet under midsommarhelgen och tar nu ingenting (vilket är lite läskigt men Falun tyckte det räckte). Har nu på morgonen tagit nytt blodprov och får veta mitt hcg i eftermiddag, sjukt nervöst.
    Hoppas verkligen det går bra för dig! Jo man vet ju att det är normalt men varje gång det rinner till i brallan så blir man ju nojjig, haha! Speciellt om man haft lite ont innan. Falun tyckte också att jag skulle sluta med lutinus men Marie tyckte jag skulle fortsätta till vecka 12, så jag kommer nog göra det
  • Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-04 08:35:56 följande:
    Fick äntligen svar: 12120! Jag tror det är bra. Nu är det 14 dagar sen sist jag testade men fördubblingstiden i snitt under perioden ligger på var 67:e timma. Enligt hcg-kalkylatorn är det en helt normal utveckling. Jag hoppas det är så. Vad tror ni? Visar f ö att CB tester som vid 2000 ska slå över från 2-3 till 3+ inte är att lita på.
    Det låter bra! Lycka till idag på ultraljudet!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017