• Sophiasophia

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Här är jag gärna med.

37 år, bf 8 feb (kommer dock bli planerat snitt tidigare), barn nr 2 (har en 4-åring), bor i Nacka/ Stockholm.

Fick se ett tickande hjärta idag och ett embryo på 16mm :) Har haft små blödningar i ca en vecka vilket verkar komma från livmodertappen som är väldigt känslig och som irriterats av lutinusinförandet. Jag slipper dock DRM från och med nu. Sophiahemmet vill att man tar dem ca 3 veckor efter plus. Nu har jag ju lite ångest över att sluta tvärt, men läkaren sa att det var ok.

• Sophiasophia
    Popetot skrev 2017-07-16 10:17:12 följande:
    I skåne erbjuds man kub först när kvinnan är 33 och jag är 32. Vi behövde inte prata om det särskilt länge innan vi var överens om att låta bli. För tänk om vi har risk på en. Då skulle vi riskera båda om man går vidare till fvp? Men har hört talas om nipt. Vet inte mycket om det men det ska väl vara mindre risk och säkrare resultat? Vi är tillfreds med beslutet. Finns inga rätt eller fel. Hur går era tankar?
    Jag ska göra nipt. Det är ett enkelt blodprov (alltså ingen risk) som är typ 99% rättvisande, alltså säkrare än kub som är statistik. Man kan göra det med tvillingar.
    Vi kommer eventuellt att ta reda på kön oxå. Gör provet på tisdag i vecka 10+3
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017