• ammela

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Jag smyger mig in i gruppen här om det är okej :) plussade i helgen och är förbi bim. ( min mens är aldrig sen annars) Officiell testdag först på fredag men detta är ett fet så ingen ägglossningsspruta är tagen så tror att det är på riktigt!

Första positiva i mitt liv och det gick på några sekunder bara!!

Vi har endast gjort en ivf, en insättning med en tvådagars som ej tog sig och nu en insättning med en blastocyst! Känns helt galet.

När fick ni göra första VUL? Vi har gjort vår IVF på Sahlgrenska.

• ammela
    I väntan skrev 2017-07-01 19:18:43 följande:
    Ska försöka vara lugn:) Är fortfarande i v. 8 på måndag, visst borde man kunna se hjärtslag då? Vilken vecka är du i?
    Vi såg hjärtslag på 8+3!
  • ammela
    Lillflickan skrev 2017-08-05 20:50:07 följande:

Tack för att du tänker på mig. Kommer lite brunt då och då men bara ytterst lite. Pendlar mellan hopp och att det är helt kört. Men facit kommer på onsdag.
    Får man höra hjärtat på inskrivningen? Ska dit på tisdag och lite orolig att hon ska försöka och inte hitta något.
    Hur går det för dig och er andra i tråden? Har varit dåligt med uppdateringar det sista förutom mina ångestinlägg.

På inskrivningen är det tyvärr bara prat och lite tester som tas, inga kontroller av bebisen alls. Men de kanske gör en extrakoll om man haft blödningar!
  • ammela
    Popetot skrev 2017-08-26 07:52:14 följande:

Hur mår ni andra? Hur går det i graviditeterna? Här går fint men sömnen påveras. Väldigt svårt att komma till ro om nätterna.

V 20, snart 21. Mår bra! RUL gick bra och vi fick se en sprattlande pojke!

Är den 14/1 som gäller men han är stor som att han skulle "vara klar" den 10/1 men tydligen flyttar de in bf dag för oss ivf:are. Men barnmorskan sa att ivf-barn brukar vara punktliga så vi får se.

Han sprattlar runt massor i magen, lite från dag till dag iofs men det känns tydligt nu!

Hur mår ni andra?
  • ammela
    Popetot skrev 2017-09-26 20:07:36 följande:

Nu är våra små pyren här! Skulle egentligen få kejsatsnitt på torsdag. Men blev inlagd i lördags då det sett något på ctg som de ville ha koll på.

Igår f.m. meddelade läkaren att hon inte ville vänta längre. Strax före 14 tittade först vår lilla tjej ut 2450g och precis därefter vår pojke på 1320g. V 34+0

De klarar andning själv men vi sondmatar fram till min amning kan komma igång. Så otroligt lyckliga föräldrar. Svårt att förstå.

Ganska mörbultad efter snitt men helt hanterbart.

Grattis till er!!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017