Vi som plussat efter IVF våren 2017
Oj Popetot! Jag kunde inte hålla mig från att läsa hur det går för er andra.
Vad jobbigt om de behöver komma redan. Bra att du fått kortison. Hoppas de stannar några dagar till och att båda mår bra.
Jag var hur nervös som helst när sonen hotade att komma i v30+. Var hur orolig som helst att det skulle gå dåligt. Men v30 är inte så väldigt farligt tidigt som jag trodde. Sonen kom sen i v32 och det var inga problem. Behövde lite hjälp med andning, värme, solning och mat ett tag. Fyra veckor på neo. Vägde ca 1600 då. Nu som vilken fyraåring som helst om än lite liten fortfarande.
Ta det lugnt och vila och försök tänka på något annat.
Hoppas de får några dagar till på sig att växa och att allt blir bra för er allihop.
Hej!
Popetot, hoppas flödet är bättre ett tag till så de får stanna i magen. Förstår att det är chockartat! Allt som kan innebära påverkan på de liv vi har i magen bidrar till stor oro.
Själv började jag få klåda på kroppen förra helgen och tänkte inte mer på det men när det gått någon dag började det kännas som något var fel. Googlade och förstod att det kan vara hepatos och ringde MVC direkt. Fick ta blodprov i torsdags och skall få svar på måndag. Det upptar nästan alla mina tankar för tillfället. Är så orolig att det ska påverka den lille. Försöker ställa in mig på att det är hepatos jag har och att det kommer innebära många kontroller och en del oro samt ev igångsättning innan beräknad BF. Håller såklart tummarna för att det inte är det jag har!