• Cakh

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Malin79 skrev 2017-04-03 10:45:45 följande:

Så roligt med den här tråden, jag är gärna med!

Vi satte in en blastocyst den 22 mars. I går testade jag positivt men min testdag är egentligen i morgon, 4/4. Det ska bli så spännande att få ringa till kliniken och berätta och jag hoppas på att få VUL inplanerat.

Vår resa började för ganska många år sedan. Vi försökte länge få barn själva och gick sedan vidare med utredning. Resultat av utredning var oförklarligt barnlösa. Efter flera IVFer och slutligen ett FET fick vi till slut ett plus som nu är en son som är ca 3,5 år. Nu har vi gått igenom liknande process igen. VI hade inget kvar i frysen. Min äggreserv hade tyvärr blivit mycket sämre än sist. Men nu på andra IVF-försöket ha vi alltså fått plus på stickan Skrattande

Stort grattis till er <3
    Längtar till vårt UL den 5 maj
  • Cakh
    Popetot skrev 2017-04-03 13:46:02 följande:
    Äpplen specifikt pink lady utan skal har räddat mig. Använder sea-band och det har hjälpt mig mycket. Fortfarande konstant illamående men mycket mindre.
    Tack, ska köpa pink lady efter jobbet
  • Cakh
    klonk skrev 2017-04-03 16:48:27 följande:

Hej, Grattis till alla plus! Jag plussade idag på ruvardag 10. Jag satte in ett 2 celligt embryo den 22a. Det enda jag fick ut som befruktades över huvud taget. Känner ingen glädje än då det är så tidigt och jag fått missfall förut. Kan det vara Ovitrellesprutan? Dessutom försvann de få symptom jag hade igår. Egentligen därför jag testade för att konstatera att det var minus. Någon som hört talas om någon som lyckats med ett 2 celligt embryo förut? Någon som haft ömma bröst och förlorat all "ömhet" över en natt? Tacksam för alla svar jag kan få

Tack :)
    Jag hade det oxå så med mina bröst. Jag hade en rosa flytning ruvardag 10 och mina bröst slutade ömma kvällen dag 11 och var borta till fm dag 13 sen kom det igen....och jag plussade på vår td :)
  • Cakh

Har ni tecknat gravidförsäkringar och vilket bolag anser ni ha bäst försäkring?

• Cakh
    Meno87 skrev 2017-04-03 20:25:55 följande:
    Jag har tittat runt lite, men de flesta verkar gälla från v22? Även sett vissa som påstår sig vara gratis? Hur nu det går ihop :)
    Folksam täcker från v10 till 6 mån efter BF såg jag så det blir nog den.
  • Cakh
    Popetot skrev 2017-04-03 21:19:15 följande:

Jag kommer ta via min bank- swedbank. Täcker också mellan v 10 och dessutom barnet de första 6 månaderna. Engångssumma.

Får kolla upp det oxå :)
  • Cakh
    mylittleponny skrev 2017-04-04 15:20:41 följande:

Har en fråga

Jag gjorde min första IVF/ICSI med äggplock nu i mars (Det  var väldigt smärtsamt och bedövningen funkade inte) sen hade vi insättningen 2 dagar efter. Typ i en vecka var ju äggstockarna jätte svullna och magen öm, gjorde ont som fan när man gick eller rörde sig. Sen blev det ju bättre och gjorde mindre och mindre ont varje dag. Men sen jag plussade så sticker det till i äggstockarna och gör ont lite då och då. Är det vanligt vid ett ET och när man blivit gravid att det gör ont i äggstockarna?. Hur länge håller det i sig?

Jag har ju barn sen innan och upplevde aldrig att det kändes något från äggstockarna. Bara kramper från livmodern när den växer, det är ju normalt.

Grattis till plusset
    Jag har oxå känningar av mina äggstockar från och till. Ibland när jag suttit på huk och reser mig upp hugger det till ordentligt. Pratade med rmc Malmö om det och de sa att det var helt normalt.
  • Cakh
    Popetot skrev 2017-04-08 16:55:47 följande:
    Hur har det gått med ditt illamående?
    Illamåendet har blivit mycket bättre :)
  • Cakh
    Frökenankare skrev 2017-04-21 13:46:40 följande:

Hej på er.

Jag plussade för några veckor sedan och är nu i v.6. Hur har ni hanterat er lycka? Jag har enorm ångest och rädsla över missfall och vågar inte riktigt vara glad och lycklig över vårt plus. Jag är också sjukskriven på grund av allvarlig överstimulering så min tid med mig själv är en fiende just nu.

Jag är i vecka 7+2 och jag är som du. Både ångest och rädsla över missfall och vågar inte vara riktigt glad och lycklig. Tror det blir bättre när vi passerat vecka 12 och missfalls risken minskar.
  • Cakh
    Frökenankare skrev 2017-04-24 13:53:09 följande:

Hej!

Hur har ni gjort med mvc? Har ni ringt dit och meddelat graviditet trots att ni är på IVFkliniken? Jag har ju en tid där för ett första ultraljud men kanske jag ska ringa Mvc ändå. Vad dålig koll man har känner jag, har ju aldrig varit på den här sidan förut =)

Samma funderingar här. Har vul inbokat på kliniken den 5 maj (är då i v10). Funderar på att vänta tills efter det besöket men undrar hur andra har gjort?
  • Cakh
    Malin79 skrev 2017-04-28 11:04:28 följande:

Nu har jag varit på VUL på IVF-kliniken. Det var helt underbart att se den lilla, små armar och ben och ett hjärta som slog Hjärta

Grattis!!
    Vi har vårt på fredag. Lääääängtar
  • Cakh

Inte skrivit här på länge men inne och läser ofta och följer era resor <3
    Vi är idag i v 19 (18+3). Gjort kub testet med lite dåliga siffror och blev erbjudna NIPT.
    (från 1 juni får vi i region Skåne NIPT gratis om skäl finns till det) Svaret på NIPT kom efter lång väntan tillbaka och allt visade normalt :) Såååå skönt!! Nu väntar vi på vårt RUL som är inbokat till tisdag. Längtar att få se vår lilla groda igen. <3 Magen växer så det knakar och mina kollegor lär få en chock när jag kommer tillbaka från semestern v30 (bara berättat för de närmsta på jobbet innan jag gick på semester)
    Var köper ni era mammakläder? Runt där jag bor har jag bara hittat H&M med mammakläder.

Ha en trevlig helg alla och njut av sommaren

• Cakh

Var på RUL igår och allt såg bra ut.
    Så skönt att veta och nu kan jag äntligen börja slappna av och njuta av graviditeten.
    Vi fick reda på att det är en liten tjej vi väntar på <3

• Cakh
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-13 19:06:38 följande:
    Superstort grattis! Njut! Känner du tösen något, det tycker jag har hjälpt att slappna av.
    Tack <3
    Känner något litet fladder på kvällarna ibland och komiskt nog en liten kraftigare kick när vi pratade namn. Verkar som hon godkände Elsa, Linnea....då kickade det till :)
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017