• Mickelickan

Vi som plussat efter IVF våren 2017

shrigley skrev 2017-07-04 10:20:01 följande:

Update från första VUL: vi såg två stycken fostersäckar och garanterat hjärtslag i den ena, ev också i den andra men det var lite för tidigt att säga. Mitt hcg på drygt 12.000 talar emot att det är två stycken men som sagt tidigt ännu. Jag är så lättad, åtminstone just nu finns det nåt därnere som jobbar. Ska tillbaks igen för nytt UL om 9 dagar och hoppas man kan se mer då.

Åååååååh va härligt!!!
  • Mickelickan

Jaha. Då fick jag färskt blod på papperet när jag var på toaletten. Tog 2 alvedon om det är så att jag börjar få kramper snart. Bara att vänta och se vilket håll det går åt... *suck*

• Mickelickan
    shrigley skrev 2017-07-10 14:49:26 följande:
    Hur har det gått? Hoppas det bara är en nidblödning eller nåt!
    Inte kommit mer blod efter det, bara brunt igen... men har haft ont lite till och från idag. Jag har i princip sovit bort hela dagen idag, och brösten ömmar fortfarande så inga symptom har försvunnit iaf. Bara att vänta och se...
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-12 09:41:35 följande:

Hon hade svårt att se men storleken motsvarade 8+3 och efter mycket letande hittade hon hjärtat. Jag hade svårt att se och vi kunde inte få någon bild för bilden var så dålig. Men det såg bra ut! Wohoo!

Ååååh va skönt!!!
  • Mickelickan
    Popetot skrev 2017-07-12 14:42:19 följande:
    Hur har det gått för dig? Något mer kommit?
    Ja igår kväll var det lite mörkrött. Idag är det bara brunt igen... man blir ju knäpp!!
  • Mickelickan
    minaimaginärabarn skrev 2017-07-12 18:58:19 följande:
    Jag hade blödningar och rosa flytningar i början av min graviditet. Det är många som har det utan att det är något knas. Men visst blir man knäpp!
    Ja. En del av mig tänker ju att det snart går åt skogen och en del tänker att det borde vara för att jag fortfarande tar lutinus och blodförtunnande. Jag tänker att man säkert har lättare för att blöda då???
  • Mickelickan

Vi gjorde vårat tidiga ultraljud idag. Allt är som det ska och vi har ett tickande hjärta därinne. Sååååå skönt!!! Jag misstänker att jag fick mina blödningar av lutinus. Jag minskade till 2 om dagen och det blev genast bättre. Nu behöver jag bara ta en på kvällen ett tag till innan jag slutar helt.

• Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-28 06:01:18 följande:

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det kom blod nu. Det får inte vara missfall. Det går inte. Jag klarar det inte. Det får inte ha gått så långt och sen gå fel. Jag orkar det inte.

Nej!! Hur mycket? Har du ont?
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-28 07:21:45 följande:

Bara några droppar ner i toaletten och lite på pappret. Orolig att livmodern drar ihop sig, men vet inte om det är verklighet eller inbillning. Har inte ont men inbillar mig att det känns lite ibland. Vet inte vad som är verkligt och vad som är inbillning.

Hoppas verkligen att det inte är det värsta tänkbara. Ska du ringa och kolla om fickan åka in på koll?
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-07-30 11:06:20 följande:

Tack förresten för ert stöd och jag ber om ursäkt för att jag sprider min oro i tråden. Bara så skönt att dela med någon och få stöd. Tack!

Det är väl ändå skönt att ventilera sin oro nånstans. Hoppas verkligen det går bra!
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-08-05 20:50:07 följande:

Tack för att du tänker på mig. Kommer lite brunt då och då men bara ytterst lite. Pendlar mellan hopp och att det är helt kört. Men facit kommer på onsdag.
    Får man höra hjärtat på inskrivningen? Ska dit på tisdag och lite orolig att hon ska försöka och inte hitta något.
    Hur går det för dig och er andra i tråden? Har varit dåligt med uppdateringar det sista förutom mina ångestinlägg.

Hoppas det går bra på onsdag! Jag kan verkligen förstå känslan att man inte vill veta om det skulle vara negativt. Jag vågade inte heller förtidstesta och jag ville nästan inte in på det tidiga ultraljudet. Men när det väl var gjort så var det ju jätteskönt att veta! Men tyvärr så försvinner ju inte oron för det. Det är ju iaf bra att det är brunt som kommer nu och inte färskt. Jag håller tummarna!!

Själv skrotar jag runt hemma och mår smått illa hela tiden, och jag vill helst bara sova. Jag börjar bli orolig att komma tillbaka till jobbet. Semestern är slut på måndag och jag vet inte hur jag ska orka!
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-08-06 09:02:28 följande:

Usch för magproblem och illamående Tino. Hoppas det blir bättre igen. Och hoppas allt ser bra ut på RUL. Tror det kommer kännas bättre efter det. Känner du några sparkar än?

Mickelickan, jag har semester nästa vecka också som tur är. Tror inte jag hade kunnat göra någon nytta på måndag. Men det kommer nog gå bra när det är dags ändå. Det går säkert bra för dig att jobba. Vad jobbar du med? Har du möjlighet att gå iväg och vila dig lite under dagen? Det svåraste är väl om man inte vill berätta för kollegorna.

Popetot, vad skönt att det verkar stå bra till med tvilling två ändå. Förstår att det var oroligt.
    Förstår om det är otympligt med två där inne. Förstår inte hur en ska få plats ens. Hur länge har du tänkt att jobba?
    Inte säkert att det blir tre månader till att vänta med tvillingar, men det är ju möjligt. Graviditet är evighetslångt!

Jag jobbar på fritids och i skola så det är full rulle hela dagarna! Men jag kan säkert smita ifrån en stund om det blir jobbigt.
    De jag jobbar närmast med vet så det är ju jätteskönt! Hoppas bara jag klarar en hel dag utan att slockna inne i förrådet... haha!!!
  • Mickelickan
    Lillflickan skrev 2017-08-09 14:35:03 följande:

Det gick bra idag! Bebisen levde! Såg hjärtat slå och en viftande bebis. Liten risk på KUB. Så idag mår jag bra :)
    Tack för allt stöd!

Yey!!!! Ååååh va skönt!
  • Mickelickan

Vad ledsen jag blir när jag läser era senaste inlägg. Vilka jävla krigare ni är allihopa. <3

• Mickelickan
    Popetot skrev 2017-08-26 07:52:14 följande:

Hur mår ni andra? Hur går det i graviditeterna? Här går fint men sömnen påveras. Väldigt svårt att komma till ro om nätterna.

Här går det bra! *peppar peppar* vi var på KUB igår och jag var livrädd att det skulle vara dött därinne. Vi hade inte sett plutten sen vecka 8, nu är vi i v13. Men det första jag såg var en sprattlande liten gobit som levde rövare och jag bröt ihop totalt! Så härligt att se. Men oron försvinner ju tyvärr inte för det...
    Jobbet känns tungt och jag är väldigt trött, speciellt på fredagar när man jobbat hela veckan. Svimmade nästan på Hemköp för 2 veckor sen efter jobbet. Fritidsavdelningen där jag jobbar har nästan 70 barn och vi har många utåtagerande ADHD barn som är väldigt krävande. Det flyger både stolar och saxar mot personalen ibland.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017