• alade

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Lillflickan skrev 2017-06-26 14:53:59 följande:

Längtar också till semestern. Bara ta det lugnt och koppla av. Kunna vila om jag mår dåligt eller är trött. Ska bli skönt. Känner att jag redan är i semestermode..

Har du länge kvar?

Just nu hade jag gärna haft mer än 2 veckors semester faktiskt. Visst har jag kvar till höst/vinter sen, men jag är så trött att jag inte fattar hur jag ska kunna jobba sen. Hoppas att det ska bli bättre snabbt.
  • alade

Om tre timmar ska vi göra VUL.

Jag är nojig och orolig för MA, just för att allt kan kännas tiptop utan att vara det. Usch. Jag önskar att det var redan nu...

• alade

Allt gick bra!

Pickande hjärta, exakt förväntad storlek. Vi grät av lycka!

• alade
    Pitebo skrev 2017-07-06 23:36:07 följande:

Åh bad skönt att höra!! Vilken vecka är du i nu?

7+3 Idag, 7+1 vid VUL.
  • alade
    shrigley skrev 2017-07-07 14:28:05 följande:

Alade, så glad för dig! Måste fråga har du fått mage än..?

Nog för att jag äter för två just nu (eller tre...), trots att man inte ska, men min mage står ut och jag har svårt att välja kläder där det inte smiter åt för mycket och syns. Kan man verkligen ha putmage i v 8?

Idag på t-banan började jag prata med en nyanländ person som ville öva svenska - så han frågar på klassiskt Mellanösternmanér hur många barn jag har, och när jag svarar att jag inte har några, så pekar han på min mage och säger "men det är kanske några på gång snart..?" och skrattade. Jag blev helt paff! "Jo, jaa.. det vet man ju aldrig.. hehe..." var det enda som jag fick fram. Och när jag hoppade av tåget på min station ropade han, "trevligt att träffas - och lycka till med förlossningen". Hjälp! Kan det synas redan? Jag känner mig iofs grymt svullen o uppblåst, men ändå...

Min mage är svår att dölja, men ser ändå mest tjock ut. De som inte såg mig för två veckor sen i mitt vanliga tillstånd skulle nog bara tro att jag gått upp i vikt och lagt det på magen. Jag är lite orolig att alla på jobbet ska räkna ut det direkt när jag kommer tillbaka från min 2 veckors semester nu på måndag. Jag kommer bara i mina allra största byxor och mjukisar. På eftermiddagarna är magen mer än dubbla sin vanliga storlek. Galet!
  • alade
    Pitebo skrev 2017-07-08 02:15:54 följande:

Hej igen alla!

Meddelat kliniken men fick tid för vul först i Augusti! Kommer att vara inne i vecka elva innan vårt första möte. Tycker det känns hemskt oseriöst av min klinik. Dem vet att vi haft upprepade missfall tidigare med bland annat ma. Men tycker att dem överlag har haft en del konstigheter för sej. Förstår självklart att dem måste få ha semester. Men vet av kliniker som gör ultraljud även under sommaren....

Förstår att det känns jobbigt att vänta!
  • alade
    shrigley skrev 2017-07-13 10:07:39 följande:

Japp! I chock. Är i v 9 (8+0), skrev fel.

Hurra!
  • alade
    Lillflickan skrev 2017-08-16 06:56:04 följande:

Tack shrigley! Jag är så glad att det har gått så bra för dig så här långt och hoppas det går bra hela vägen. Det värmer i allt.

Är rätt så nervös idag. Känns otäckt med skrapningen. Så rädd att det ska vara obehagligt eller att det ska hända något. Om en timme ska jag vara på sjukhuset.

Men fy, som jag känner för er! Jag hoppas och tror att allt kommer att gå bra idag. Och på att ni får ett önskat syskon i framtiden. <3
  • alade

Jag hoppas att allt går bra för dig och Mini, minaimaginärabarn!

• alade
    Lillflickan skrev 2017-12-21 08:20:12 följande:

Verkar leda till missfall igen. Blod idag när jag torkade mig.

Hoppas att det är en ofarlig blödning i tidig graviditet och att du slipper nytt missfall! <3
  • alade

22 dagar till BF här. Väntar och längtar så att det inte är klokt! Ska göra sista arbetsveckan nu och sen är det bara vila och förberedelser som gäller.

• alade
    Pitebo skrev 2018-02-15 15:41:11 följande:

Hur går det för er allesammans? Ni som redan fått och vi andra som fortfarande vaggar runt med magarna i vädret?

Här är det nära nu, vecka 39 på lördag. Börjar dra ihop sej, och lite nervös börjar man ju vara.

Vaggar på! 39+3 och har massa förvärkar hela nätterna. Är väldigt redo att föda nu!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017