shrigley skrev 2017-07-07 14:28:05 följande:
Alade, så glad för dig! Måste fråga har du fått mage än..?
Nog för att jag äter för två just nu (eller tre...), trots att man inte ska, men min mage står ut och jag har svårt att välja kläder där det inte smiter åt för mycket och syns. Kan man verkligen ha putmage i v 8?
Idag på t-banan började jag prata med en nyanländ person som ville öva svenska - så han frågar på klassiskt Mellanösternmanér hur många barn jag har, och när jag svarar att jag inte har några, så pekar han på min mage och säger "men det är kanske några på gång snart..?" och skrattade. Jag blev helt paff! "Jo, jaa.. det vet man ju aldrig.. hehe..." var det enda som jag fick fram. Och när jag hoppade av tåget på min station ropade han, "trevligt att träffas - och lycka till med förlossningen". Hjälp! Kan det synas redan? Jag känner mig iofs grymt svullen o uppblåst, men ändå...
Min mage är svår att dölja, men ser ändå mest tjock ut. De som inte såg mig för två veckor sen i mitt vanliga tillstånd skulle nog bara tro att jag gått upp i vikt och lagt det på magen. Jag är lite orolig att alla på jobbet ska räkna ut det direkt när jag kommer tillbaka från min 2 veckors semester nu på måndag. Jag kommer bara i mina allra största byxor och mjukisar. På eftermiddagarna är magen mer än dubbla sin vanliga storlek. Galet!