Vi som plussat efter IVF våren 2017
En liten eskimå (från FET) som både sparkar och suger på tummen!
En liten eskimå (från FET) som både sparkar och suger på tummen!
Men nej! Vad är det som händer? Vilken mardröm!
Den där sjuka oron man har ska ju bara rinna ut i sanden och ha varit helt i onödan. Det ska ju bara inte "gå fel" efter vecka tolv. Denna magiska vecka som man väntat så innerligt efter! Och när man har sett den lilla röra sej där inne.....
Kan bara försöka förstå era känslostormar just nu.
Massor med kramar
Oh vad skönt att höra alla goda nyheter!
Jag har tyvärr inget bra att bjuda på. Blöder mer nu. Inte mycket värk än och allt kvar i livmodern. Men såg tydligt på ultraljudet själv utan utbildning att det var kört.
Skrapning i morgon eller (förhoppningsvis inte) akut i natt. De anser det för stora risker att värka ut det.
Så nu är jag helt tom mentalt. Skönt ändå att jag märker att det kommit igång så jag känner att det är kört.
Det kommer inget blod mer. Det har gått så fort. I lördags levde den och nu är den spårlöst borta ur kroppen men inte ur minnet.
Men det kanske är bra att allt är borta så det går att börja om igen. Två mensar måste jag vänta. Evighet.
Jag ville bara skriva av mig det sista. Jag ska sluta sprida negativitet i tråden.
Ni känns som nära vänner. Jag kommer säkert gå in och kolla då och då och se hur det går för er och gråta en tår av glädje för er när era små tittar ut och av sorg för att det inte blev så för mig.
När vi försöker igen hoppas jag få komma tillbaka hit och vara med trots att jag hamnar ur synk. Ni har varit fantastiska.
Tack för allt stöd och kärlek och jag önskar er alla bra graviditeter och underbara barn. Lycka till!
Nån av er andra som hade växtvärk 11+6?
Hade massor av växtvärk i början, men den gick över och är nu tillbaka. Känns som mensvärk ungefär..
Usch Pitebo, överstimulering har jag också haft några gånger. Men jag har alltid fått tillbaka ett embryo. Ditt måste ha varit värre om du fick vänta. Med sonen eskalerade det när jag blev gravid. Det var första gravidtecknet. Var sjukskriven väldigt länge i början där. Vad skönt att FET fungerade. Håller tummarna att det går hela vägen för er.
Vi har resa inbokat i september. Hade inte åkt om jag varit gravid men nu kan jag ju åka. Skönt att bara jobba ett fåtal veckor och sen ha något att se fram emot. Har också bokat finresturang till mannens födelsedag. Så är på gång på dina tips :) Om det är något jag lärt mig av lVF-karusellen är att boka in och göra det man tycker om och inte skjuta på framtiden. Hellre boka av om man får vinstlotten i IVF-lotteriet.
Sitter nu på gynakuten och väntar. Har fått smärtor i magen. Hoppas verkligen det inte blir komplikationer nu.
[quote=77943116][quote-nick]Popetot skrev 2017-08-20 15:39:16 följande:[/quote-nick]Måla om ett rum v 28+6 med tvillingar är kanske inte mitt mest genomtänkta beslut :)[/quote
Haha! Nä inte att skrapa fönster en hel dag heller i vecka 14, har ryggont varje kväll! Man vill så mycket!
[quote=78025081][quote-nick]minaimaginärabarn skrev 2017-09-18 04:41:08 följande:[/quote-nick]God morgon!
Här ligger jag på Danderyds förlossning och lyssnar på bebisens hjärtslag, känns helt plötsligt mer verkligt.
Vaknade i natt av att jag blödde, fick komma in direkt och se att NR 1 bebis levde. Sedan har jag fått legat och lyssnat på hjärtljud i flera timmar, tagit flertalet prover och undersökts. Det finns en risk att jag får göra kejsarsnitt inom närmsta dygnen om de märker att bebis inte mår bra. Har fått kortison för att snabba på lungutvecklingen och medicin för att minska sammandragningarna.
Jag vill så gärna att bebisen ska få stanna några veckor till och jag vill genomgå en vaginal förlossning. Men inget spelar egentligen någon roll bara bebis mår bra!
Trodde inte jag skulle vara först ut med att föda barn i denna grupp men nu får vi se....
Hur går det för er andra?[/quote
Hoppas allt gör bra hur det än må bli! Vilken vecka är ni i nu?
Håller timmarna att bebis vill stanna inne en liten stund till.
Hoppas det går bra för dig! Oroa dig inte. De kan alldeles säkert ta väl hand om dig och din sötnos.
Våra är inte så stora. Tul för en vecka sedan var han drygt 1200 och hon nästan 1800. Vi har nu fått bekräftat att det blir snitt i mitten av nästa vecka. Hoppas hon tagit sig över 2000 då och han några 100g också.
Tänk på att om din bebis har dålig tillväxt kommer hen må bra av att få komma ut. Håll oss uppdaterade hur det går!
Hur mår alla andra här inne?
Nu är våra små pyren här! Skulle egentligen få kejsatsnitt på torsdag. Men blev inlagd i lördags då det sett något på ctg som de ville ha koll på.
Igår f.m. meddelade läkaren att hon inte ville vänta längre. Strax före 14 tittade först vår lilla tjej ut 2450g och precis därefter vår pojke på 1320g. V 34+0
De klarar andning själv men vi sondmatar fram till min amning kan komma igång. Så otroligt lyckliga föräldrar. Svårt att förstå.
Ganska mörbultad efter snitt men helt hanterbart.
Kanske även jag vågar skriva in med nu....
Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9
Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11
Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11
Minaimaginärabarn 38 år, Stockholm BF 9/11: Pojke född 21/9
Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11
Ph8205 35år, Karlskoga. Bf 30/11 Tvillingar
Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12
Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12
Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12
Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12
Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12
Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12
Tino, Örebro, 6/1
alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2
Pitebo, 29 år Bf 1/2
Skrev in fel på mej själv. Ändrat!
Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11 : tvillingar flicka/pojke födda 25/9
Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11
Minaimaginärabarn 38 år, Stockholm BF 9/11: Pojke född 21/9
Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11
Ph8205 35år, Karlskoga. Bf 30/11 Tvillingar
Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12
Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12
Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12
KajsaStina 38 år, Dalarna Bf 11/12
Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12
Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12
Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12
Tino, Örebro, 6/1
alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2
Pitebo, 29 år Bf 1/3
Ett fantastiskt rul idag! <3
Åh, missade detta. Fullt upp med mig själv :) berätta mer? Rätt storlek? Fick ni fina bilder? Tog ni/ska ni ta reda på kön? Härligt med rul så det blir mer verkligt.
Härligt att höra!
Här kom det onga så fort man råkar lämna tråden en stund. Men så himla roligt!! Grattis allihopa.
Känner mig inte så hoppfull. Väntar bara på mensvärken. Men en liten gnutta önsketänkande ger lite, väldigt lite hopp.
Hur går det för er allesammans? Ni som redan fått och vi andra som fortfarande vaggar runt med magarna i vädret?
Här är det nära nu, vecka 39 på lördag. Börjar dra ihop sej, och lite nervös börjar man ju vara.
Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!