• minaimaginärabarn

Vi som plussat efter IVF våren 2017

shrigley skrev 2017-06-13 17:55:03 följande:

Testade idag på RD 10 med två st tvådagars Obs på eftermiddagsurin! Må nu detta inte resultera i ännu ett MF...

Grattis och välkommen till den här tråden!
  • minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-06-14 20:54:36 följande:

Nu är RUL avklarat för oss och allt såg bra ut med det lilla livet! Visade sig också att det är en liten flicka där inne! Blivande pappan blev jätteglad och stolt och har nog först nu börjat kunna greppa att det är på riktigt och att det är ett barn där inne. Jag känner ju henne lite då och då så för mig var det inte samma reality check även om det var superskönt att få veta att allt ser ut som det ska.

Härligt att höra och grattis till tösen i magen!
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-14 22:30:03 följande:

Fråga: är det någon mer än jag som redan så här tidigt (v 5) känner sig extremt andfådd? Känns ibland som om jag andas i en påse o inte får luft, eller inte kan ta djupa andetag (det kan jag). Blir extremt flåsig av minsta lilla. Trodde det kanske kom senare i processen.

Jag var också väldigt andfådd i början och det började tidigt. Det var dock väldigt varierande från dag till dag och från timme till timme. I början hade jag symtom vissa dagar och sedan inget andra dagar men från ca v. 7 blev de mer konstanta med Bl a illamående varje dag, dock hanterbar och för mig väldigt välkommet då det kändes som ett kvitto varje dag att allt var som det skulle. Men man behöver inte må illa alls heller, det är olika för alla. Jag får också dropp hos Marie men nu behöver jag inte ta det så ofta längre, en gång de senaste tio veckorna och det tackar min plånbok för... Ska du ta dropp ofta?
  • minaimaginärabarn

Nu har även jag varit på RUL och allt såg bra ut. Det visade sig att det är en gosse som visade akrobatisk talang och god fysisk aktivitet. Är väldigt lättad och glad!

• minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-06-16 21:15:56 följande:

Så mysigt! Härligt att han gjorde konster. På mitt ultraljud blev bm plötsligt osäker på vem hon mätte då andra tvillingen kom "simmande". Så roligt :)

Haha, det måste sett roligt ut! Riktigt häftigt att du har två små i magen :)
  • minaimaginärabarn
    shrigley skrev 2017-06-19 15:40:07 följande:

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!!  Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

Underbart att höra! Grattis! Roligt att ha dig kvar i tråden!
  • minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-20 07:30:08 följande:

Positivt idag på TD, så nu ska jag ringa repro och berätta att vi väntar barn. Milstolpe! 5+0 idag.

Stort Grattis! Vilken sommarpresent!
  • minaimaginärabarn
    alade skrev 2017-06-21 03:39:29 följande:

Min syster har blött massor vid sin ena graviditet och det gick bra. Det här lugnat sig nu, men så här jag legat stilla i princip sedan jag upptäckte blödningen. Känner mig väldigt orolig vid tanken på att gå till jobbet om några timmar. Skulle vilja lämna blodprov och se hur hcg ser ut...

Inte minst för att jag har badsemester inbokad från början av nästa vecka. Vid missfall får man inte bada, så jag vill veta om det är någon idé att åka.

Ta ett HCG-blodprov om det lugnar dig. Jag hoppas att det bara är en blödning som kan uppkomma i tidig graviditet. Jag hade två blödningar m färskt blod samt rosa flytningar i några veckor som sedan försvann så blödningar behöver inte betyda missfall. Lycka till!
  • minaimaginärabarn

Hej!

Är det någon av er som kommit lite längre i graviditeten som kanske kan hjälpa mig med ett ev symtom. Jag går in i v. 21 imorgon och har under senare delen av gårdagen och idag kännt någon känsla i min livmoder som är svår att beskriva. Det är området ovanför blygdbenet som känns ömt, inte när jag trycker m handen utan när jag ligger på rygg m oxå ibland när jag reser mig och när jag går. Det gör inte ont utan känns mer diffust. Vet inte ens om jag hade lagt märke till det om jag inte kännt efter så mycket? Men det gör mig orolig i allafall och tänkte om ni har kännt samma sak eller kanske har något vettigt att säga? Jag kan tillägga att jag har jobbat min första vecka efter tre veckors sjukskrivning och har därmed belastat mig mer än tidigare.

Tacksam för svar.

• minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-06-22 14:53:19 följande:

Det är inte barnet du känner? Jag känner av mitt barn långt nere ibland när hon är där, en bit ovanför blygdbenet. Kan även känna rörelser där. Min moderkaka ligger i framkant så det är mest där nere jag känner ordentliga rörelser. Annars kan det vara foglossning också.

Hej!

Tack för era svar!

Jo, jag tror han håller till därnere en del. Oftast är det där jag känner sparkar i allafall. Min moderkaka ligger på vänster sida fram och sedan i bak så jag känner när han sparkar på höger sida. Oftast längre ner i magen men ibland även närmare naveln. Jag känner oxå av när han sparkar neråt och det känns lite obehagligt. Har under dagen börjat fundera över foglossning oxå men så svårt när man inte vet hur det ska kännas. Ringde i allafall till barnmorskan och hon tyckte att allt lät normalt så försöker att tänka på det. Är mest orolig för att min livmodertapp ska bli kort eller att jag skall börja blöda.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017