• Popetot

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Hunny B skrev 2017-06-14 20:54:36 följande:

Nu är RUL avklarat för oss och allt såg bra ut med det lilla livet! Visade sig också att det är en liten flicka där inne! Blivande pappan blev jätteglad och stolt och har nog först nu börjat kunna greppa att det är på riktigt och att det är ett barn där inne. Jag känner ju henne lite då och då så för mig var det inte samma reality check även om det var superskönt att få veta att allt ser ut som det ska.

Åååh vad härligt. Känns det bättre nu då?
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-06-14 22:30:03 följande:

Fråga: är det någon mer än jag som redan så här tidigt (v 5) känner sig extremt andfådd? Känns ibland som om jag andas i en påse o inte får luft, eller inte kan ta djupa andetag (det kan jag). Blir extremt flåsig av minsta lilla. Trodde det kanske kom senare i processen.

Jag upplevde det jättemycket i början men det släppte sen. Minns inte vilken vecka. Jag tror det ör den stora omställningen i kroppen som gör det. Det ska glras plats för en större livmoder. Tarmar svullnar och flyttar på sig. Så oroa dig inte. Det släpper nog om ett tag. Men sen gissar jag att det blir tuffare igen när man ör höggravid :)
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-06-16 20:34:58 följande:

Nu har även jag varit på RUL och allt såg bra ut. Det visade sig att det är en gosse som visade akrobatisk talang och god fysisk aktivitet. Är väldigt lättad och glad!

Så mysigt! Härligt att han gjorde konster. På mitt ultraljud blev bm plötsligt osäker på vem hon mätte då andra tvillingen kom "simmande". Så roligt :)
  • Popetot

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 11/11

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2

• Popetot

Fler som vill skriva sig i listan? Kopiera texten och klistra in dig. Den är i datumordning för BF.

• Popetot
    shrigley skrev 2017-06-17 20:54:33 följande:

Jag vågar inte skriva in mig tyvärr. Alla symptom är som bortblåsta och jag kommer få det bekräftat i nutt hcg-prov på måndag. ????

Jag hoppas att du kunnat tänka på något annat ibland under helgen. Har du haft blödningar? Hoppas allt går bra. Lycka till i morgon <3
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-17 22:24:09 följande:

Jag har skummat igenom tidigare inlägg. Grattis till alla. Håller tummarna att det går vägen för alla. Själv fick jag Gravid på stickan i fredags. Känns overkligt. Har lite svårt att ta in det.

Har ett barn sen tidigare som kom till efter sju insättningar och ett missfall och fem års försök. Den här gången gick det på första försöket. Lite chockad. Försöker njuta av att vara gravid lite mer den här gången. Förra gången hade jag svårt och förväntade mig det värsta hela tiden. Känner mig lite mer avslappnad den här gången. Men kollar på pappret varje gång jag är på toaletten ändå...

Känner igen det där med att kolla pappret. På jobb har vi ett papper som alltid ser svagt rosa ut när det blir fuktigt....hopplöst :) Men nu känner jag mig lite mer avslappnad. Hoppas att allt går bra och att du verkligen kan njuta. Jag är inställd på att detta är enda gången jag kommer vara gravid så försöker verkligen ta till vara på varje stund.
  • Popetot
    Lillflickan skrev 2017-06-18 17:17:08 följande:

Popetot, vad elakt med rosa papper. Stötte på ett med risa blommor en annan gång. Inte snällt. Vitt ska det vara ;) Vilken vecka är du i? Du måste ha kommit en bit på väg? Själv ser jag fram emot att känna sparkar så man känner att det är nåt där. Känns fortfarande overkligt.

Ellerhur? Vi går in i vecka 21 i morgon så precis halvvägs idag. Jag har moderkakorna i framvägg så jag känner inte mycket :( Men det kommer väl tids nog. Magen börjar äntligen ta plats så det är skönt.
  • Popetot
    shrigley skrev 2017-06-19 15:40:07 följande:

Wow, hcg hade idag gått upp till 379!!! En fördubbling var 36:e tim, superbra!!!!!  Kan inte fatta det... Jag hade helt räknat ut graviditeten den här helgen.

Så underbart! Hoppas du känner dig mer avslappnad nu.
  • Popetot
    alade skrev 2017-06-20 08:41:46 följande:

Tack!

Vågade ringa VC om hälsosamtal hos barnmorska också. Det känns lite mer sant idag.

Väntar på att repro ska ringa tillbaka så att vi kan boka tid för VUL. Typiskt att allt ska hamna i semestertider. Vi ska bort en vecka precis runt lagom tid för det... Hoppas att det går att få tid så snart vi kommit hem igen!

Fantastiskt! Njut allt du kan. Är det svårt med vul under semester? Trodde bara de upphörde med stimulering och äggplock?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017