• minaimaginärabarn

Vi som plussat efter IVF våren 2017

Tänkte vi kunde fylla i den gamla BF-listan när vi föder våra stjärnor

Skogsmulle82 34 år, Skåne, BF 30/9

Popetot 32 år, Skåne, BF 5/11

Pyssling11 30 år från Skövde Bf 6/11

Minaimaginärabarn 38 år, Stockholm BF 9/11: Pojke född 21/9

Hunny B 31 år, Stockholm. Bf 10/11

Ph8205 35år, Karlskoga. Bf 30/11 Tvillingar

Niaa 28 år från Skåne. Bf 6/12

Onewish 28 år, Stockholm Bf 6/12

Malin79 37 år, Stockholm. Bf 7/12

Meno87 29 år, Stockholm. Bf 12/12

Virrvarr, 35 år Umeå, bf 17/12

Frökenankare, 27 år, Umeå, Bf ca 20/12

alade, 36 år, Uppsala, Bf 20/2[/quote]

• minaimaginärabarn

Vad härligt att läsa om hur det går för er Popetot och vilka fina namn ni gett dem! Här har vi svårt att bestämma oss, vi tänker att han kommer ändra utseende om några veckor när han blivit mer "färdig" så vi avvaktar lite. Sålänge heter han mini.

Det går bra även för vår lilla pojk, han är enligt läkaren ett A-barn som klarat allt från början. De har mer väntat ut v. 35 för att koppla ifrån honom helt så igår tog de bort syresättningsmätaren och idag ska vi få åka hem m hjälp av hemsjukvård. Känns helt underbart att få komma hem efter tre veckor på sjukhus. Min sambo har varit henne och fixat inför hemkomsten så nu ser det ut som det skulle ha gjort när vi kom hem från BB.

Känner igen din beskrivning Popetot, kändes i början som att han bara är till låns... framförallt de två första dygnen när han låg på övervak och vi inte fick sova tillsammans. Det känns häftigt att vi faktiskt ska få ta med honom hem. Att vara mamma känns helt fantastiskt och helt naturligt.

Hunny B, vila på så mycket du kan och ta många foton på din mage. Min mage har i princip helt försvunnit och saknar den ibland. Jag trivdes verkligen att vara gravid och var inte riktigt klar med det. Men samtidigt vill jag inte byta bort det jag har fått uppleva med mini.

Lycka till alla, snart är vi ett gäng mammor härinne :) .

• minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-10-10 19:43:27 följande:

Härligt att höra att det går bra för er och Mini också! Måste vara skönt att få komma hem.

Jag längtar efter att bli av med den här magen och att slippa foglossning, är så otymplig så det är inte klokt nu. Sen har jag å andra sidan aldrig riktigt gillat det här med att vara gravid men det kan ju bero på att jag blev rätt begränsad tidigt iom foglossningen. Känns som att jag har varit gravid i evigheter nu! En månad kvar till bf.

Det är underbart att vars hemma! Vi jobbar nu på att få bort sonden, han får inte mycket av den Vid varje måltid nu utan ammar mest. Dock tar det mycket på hans krafter så han orkar inte så länge. Kommer kännas som jag har ocean av tid då jag enbart behöver amna, nu är det amning och därefter sondmatning följt av att pumpa ut mjölk. Men jag lever verkligen lyxliv, att få ägna all min tid åt honom är fantastiskt! Alla mina övriga behov är som bortblåsta.

Skönt att det närmar sig slutet för dig! Förstår att du längtar av dubbla anledningar! Det bästa med att inte vara gravid är att det känns som jag har kanonkondition och skulle kunna springa ett maraton och då är jag en vältränad människa innan graviditeten vilket jag inte kan påstå att jag är idag :).

Är du klar med alla förberedelser och packat BB-väskan?
  • minaimaginärabarn
    Popetot skrev 2017-10-04 08:28:07 följande:

Det går finfint med våra små troll. Nyss haft en incident där amanda drog ut sin sond. Stackars lilla tjej. Det är inte kul att sätta i ny. Hoppas hon snart klarar att öta hela mål via amning så att vi kan skippa sonden.

Vincent växer på i fin takt. De tappar ju vikt först för att sen vända och lägga på sig igen. Han har nu passerat sin födelsevikt och jobbar sig uppåt. Verkar som vi snart ska få familjerum. Meningen är att man ska leva som hemma utan personal när man bor där. En utslussning kan man säga. Troligt är att vi sen får hemvård.

Det är en mäktig känsla att vara mamma samtidigt som att det är overkligt. Lite som att vi bara besöker dom här och att vi sen får åka hem utan dem. Så jag längtar hem där man på allvar kan skapa rutiner och ett fungerande familjeliv. Min man tyckte det kändes lite verkligare nu när han fått installera babyskydden i bilen. Idag ska vi hämta barnvagnen.

Jag hoppas din plutt får stanna ett bra tag till HunnyB. Även om det är tungt. Passa på att vila mycket inför nedkomst. För sen blir det betydligt mindre sömn ;)

Hur går det för er? Hur mår grynen? När får ni komma hem om ni inte redan är det?
  • minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-10-12 22:24:10 följande:

Åh, det låter så härligt att få vara hemma och ta hand om sitt efterlängtade barn! Men säkert slitigt också. Har det varit svårt att få igång amningen? Det är något jag oroar mig för, vill amma men vänner och bekanta runt mig har haft det väldigt svårt med det så det känns inte som något man kan ta förgivet.

Det känns som att allt är förberett men samtidigt känns det som att det alltid finns mer som kanske kommer behövas och därmed borde inhandlas. Men vill inte överdriva heller. Väskan är dock packad och klar!

Hej!

Min lille kille fattade amningen på en gång, Dock var han så liten att han inte orkade amma ordentligt, det är först i v. 34. Samma dag som han blev v. 34 började han amma och har sedan blivit starkare och starkare. Han är inte kapabel att klara sv att helamma ännu utan behöver även sonden. Det brukar vara så fram till v. 38-40 ungefär. Jag var aldrig orolig för amningen utan tänkte att det nog skulle ordna sig om vi tränade ordentligt. Samtidigt pumpar jag 8 ggr/dygn vilket gör att mjölkproduktionen är bra. Jag tror det gäller att vara ihärdig i början för att få igång ett behov hos bebisen, det är trots allt en kraftansträngning och något man behöver träna på. Jag hoppad du kan hitta ett lugnt i att det ordnar sig och inte känner dig som en dålig förälder om det går trögt i början, det tänker jag är helt naturligt.

Skönt med väskan packad, själv var jag inte i närheten att ens ägnat den en tanke.... Och visst finns det mycket onödigt att köpa, jag har lyckats hålla mig ifrån det onödiga . Kör en del blocket.

Lycka till!
  • minaimaginärabarn

Hej!

Det går fint för oss! Mini är nu en Elis och vi har kommit in i någon form av rutin. I allafall när det gäller honom... när det gäller mig själv är alla mina tidigare rutiner helt upp och ner. Vi fortsätter jobba på så att han ska slippa sonden och förhoppningsvis får vi prova i helgen. Om det går bra tas den nog bort i början avsnästa vecka. Jag njuter för fullt och får fortfarande nypa mig i armen ibland.

• minaimaginärabarn

Spännande att det börjar närma sig för dig KajsaStina och många fler här inne! Jag räknar fortfarande ner även om Elis är ute sedan sex veckor tillbaka :). Idag skulle t ex varit min första föräldralediga dag, istället har jag haft morgonskiftet och varit uppe sedan 03 och nu ligger jag med vårt lilla mirakel på bröstet. Konstant sömnbrist och max tre timmars sammanhållande sömn men vad gör väl det när jag får leva lyxlivet jag längtat efter i flera år. Elis har varit utan sond sedan en vecka tillbaka och igår var vi tillbaka på neo för utskrivning. Han växer fint men är fortfarande liten med sina 2480 G och 48 cm i längd, men jag tycker att han är en ganska stor bebis nu...

Hur går det för er andra, borde vara några bebisar på G?!

• minaimaginärabarn
    Hunny B skrev 2017-11-01 07:39:45 följande:

Vårt lilla mirakel kom till världen igår tidig natt och ligger just nu bredvid mig och sover. Fick havandeskapsförgiftning så hon blev lite tidig, föddes i v. 38+3 men hon var ju fullgången i alla fall. Är SÅ lycklig!

100000 grattis till miraklet! Underbart att allt gått bra!
  • minaimaginärabarn

Håller tummarna Lillflickan, vet hur det är att få missfall. BF för det lilla livet följer nog med resten av livet öven om det suddas ut när det älskade barnet kommer.

Alade vad spännande att det snart är dags att få möta den lilla. Känns så lönge sedan min lille pojk kom. Sen blev hans entré lite väl dramatisk och på tok för tidigt vilket gjorde att den första tiden blev lite annorlunda även om den oxå var bra, fin, mysig och minnesvärd.

Popetot visst är det mysigt med gensvar. När de kommer tidigare än BF får man vänta så länge innan det händer något. Den allra första bebistiden blir väldigt lång. Jag tänker dock hela tiden den korrigerade som den verkliga tiden för annars förväntar jag mig alldeles flr mycket av pojken. Han blir 3 mån korrigerad tid på torsdag och det är först därefter som de börjar förstå skillnaden mellan dag och natt samt förstå mer de rutiner som tragglas, t ex en viss ceremoni varje kväll. Sen kan en viss rutin helt plötsligt förändras. Men det stabiliseras med åldern tänker jag. Jag njuter mest hela tiden av Elis närvaro och framfart.

• minaimaginärabarn
    Pitebo skrev 2018-03-08 05:05:42 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej VRÅLADE) anlände hon. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

STORT GRATTIS!!! Njut. Njut, Njut!!!
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF våren 2017