• FruGryning

IVF falun, någon mera?

Hej! Följer med intresse denna tråd. Vi ska på första mötet med vår hemortsläkare i juni. Kommer göra plock och återföring i Falun. Finns ingen privat ivf-klink där vi bor. Har två barn sedan innan så vi kan inte gå via landstinget.

• FruGryning
    shrigley skrev 2017-04-27 15:48:14 följande:

Förutom att Falun verkar lite gammaldags i kommunikationen (svarat sent på mail, ibland återkommer de inte alls) och alltid skickar recept på papper (ringer inte in) så verkar det bra än så länge. De verkar intresserade av att prova nya saker. Jag som gjort två äggfrysningar och två IVF tidigare märker att de har andra rutiner, får hoppas de är bättre!

Jag gillade det där med time laps och att de använder blastocyster. Sen upplever jag heller inte att de använder det där vanliga tugget "du har ju redan barn, du behöver väl inte vara ledsen eller känna dig stressad över det här?!". Jo, jag mår dåligt och jo, jag blir stressad. Längtar ju ihjäl mig efter ett tredje barn. I Falun bekräftar de liksom mina känslor. Att det kan vara skitjobbigt fast man redan har barn.
  • FruGryning
    smulan81 skrev 2017-04-28 15:23:12 följande:

Håller helt med dig, här har du en till som längtar ihjäl sig efter ett tredje barn :)

Åh så skönt att det finns fler. Min man längtar också och vi trodde det skulle gå plättlätt. Blev ju på smällen med nummer 1 och 2 på ingen tid alls. Men icke. Totalt tvärstopp.

Vi har manlig faktor och måste använda donator. (Maken har haft cancer och behandlingen förstörde spermieproduktionen helt.) Min cykel krånglar dessutom massor. Har nog med stressen att göra tror jag och helvetesåret som ligger bakom oss. Tre inseminationer med makens bror (och tipptopp-säd) utan resultat. Suck. Är bara 30 så det borde ju gå tycker man. Naturen är grym.
  • FruGryning
    smulan81 skrev 2017-04-28 15:18:21 följande:

Hej!

Är det erat första ivf?

Vi ska göra vårat tredje försök nu i maj

Det blir vårt första. Fast när det blir vet jag ju inte. Ska träffa vår hemortsläkare för första gången i juni. Bor i Värmland. En bra bit bort alltså. Har inte varit i ivf-svängen förut så jag har inte en aning om när jag får påbörja hormonbehandlingen. Har inte satt mig in i det alls heller. Börjar läsa, blir rädd och gråtig och byter till något trevligare. Men jag vet att jag vill ha två blastisar in på första försöket. För att öka chanserna så att vi förhoppningsvis slipper åka fram och tillbaka till Falun så många gånger.
Svar på tråden IVF falun, någon mera?