• UndrandeSökare

IVF falun, någon mera?

eelinh skrev 2017-11-03 15:25:12 följande:

Får man hänga med här? :) vi ska starta vår behandling i december om mensen kommer så det fungerar med julledigt för kliniken.

Men jag är lite fundersam över mitt sköldkörtel värde då TSH ligger på 3,3. Samir tycker inte det behöver behandlas men vad jag förstått ska man helst ligga under 2,5 för att ha störst chans? Iaf vad dom sa på kvinnokliniken. Eftersom inga fel har hittats på oss så börjar man ju undra om det är just min sköldkörtel som spökar? Vi har ju ändå försökt i 2 år liksom. Någon mer som haft problem?

Hej ! Hoppar in här, tsh ska ligga på max 1.0 i fertilitetssyfte har jag hört. Man får ner tsh med hjälp av Levaxintabletter. Kontakta din Vc och be om en remiss till en endokrinolog. Jag har själv ätit Levaxin i större delen av livet, mitt tsh ligger under 1 och jag blir gravid varje gång vi försöker, men tyvärr missfall pgr av fel på spermierna hos min man.

Men försök få Levaxintabletter !

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    eelinh skrev 2017-11-22 09:43:53 följande:

Ja det är även det jag hört. Blev så förvånad när de tyckte att mitt TSH var normalt när det ligger på 3,3 vid sista provtagningen som gjordes på ivf-kliniken. Jag fick till svar att en full utredning hade gjorts på mig på kvinnokliniken innan vi kom till ivf-kliniken och att att såg normalt ut. Dock ?lite? högt men bra? De bör ju verkligen ha koll på det på en fertilitetsmottagning? När jag dessutom har rätt många symtom och typ hela min släkt lider utav det.

Tyvärr är svensk fertilitetsvård mycket eftersatt och svenska läkare har inte tillräckligt med kunskap. De är mycket kunnigare utomlands.

Ja, det är vanligt att sköldkörtelproblem går i släkten, kvinnor drabbas oftare. Jag har det också i släkten och har medicinerats med Levaxin sen jag var barn.

Skaffa dig en second opinion föreslår jag. Ring ich boka tid hos din Vc och sen när du träffar läkaren så berätta om dina symtom och att det finns sköldkörtelsjukdom i din släkt och be om remiss till Endokrinkliniken. De är specislister på bland annat sköldkörtelsjukdomar. Så hoppas jag du får recept på Levaxin och kan sänka ditt tsh.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Lillflickan skrev 2017-11-26 17:18:25 följande:

På väg till Falun. Äggplock (nr fem) i morgon. Var fem år sen sist. Nervös!

Hoppas det går bra !
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-11-28 23:10:42 följande:

Nej usch, tar en halv tablett utav något på P och sen spruta för överstimuleringen. Imorgon blir de även lutinus. Nu håller vi tummarna att så många utav både dina o våra ägg som blev befruktade ser bra ut på lördag. :)

Tabletten på P, är det Progynon kanske? (Östrogen)
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2017-12-13 15:50:41 följande:

Vad tråkigt, men varför kan du inte få de tillbaka i januari? :o

Själv har jag iaf kunnat klara mig på ett troskydd sen körde 6 imorse med rosa blödningar men nu o eftermiddag kom de en röd blödning. :(

Ställer in mig på att de inte blir något denna gången.

Helt förtvivlad, har bara ett i frysen och jag vill så gärna ha fler i frysen när vi plussar.

Misslyckas de även med de frysta o jag ska ta om alla sprutor igen ska jag va på dom som tusan att ge mig två stycken 5dagars. De är inga fel på oss men inte blir vi gravida med ett syskon. Jag är så himla arg på min kropp och att ingen kan hitta de dumma felet på varför jag inte får de barnen jag vill trots ägglossning..

Tråkigt att höra att det krånglar för dig. Jag kan rekommendera hysto med inplanteringssnitt, som gör att embryona lättare kan fastna. Det görs på kliniken ivfSerum i Aten. Har sett flera som lyckats efter att de vänt sig till Serum. Googla på ivfSerum så hittar du deras hemsida. Bara ett tips.
Svar på tråden IVF falun, någon mera?