• mikalela86

IVF falun, någon mera?

Jag håller på att spruta med bemfola nu + synarela nässpray. Ska ta andra blodprovet efter injektionerna och ultraljud imorgon. Sen får vi väl veta när vi ska åka ner. Men tidigast måndag.

• mikalela86

Vi ska åka till Falun om ett par dagar. Men självklart har jag börjat blöda nu?! Vilket inte är normalt. Såklart är jag väldigt orolig nu..

• mikalela86

Grattis vad roligt lillflickan.

Vi ska till Falun idag. Är så sjukt svullen över magen nu.

• mikalela86
    andromedae skrev 2017-12-12 22:57:54 följande:

Hur gick det? Håller tummarna allt var ok.

Fick ut 15 ägg men dom kan ej stoppa tillbaka något. Så dom ska frysa ner dom som blir befruktade och sen ska vi stoppa tillbaka dom i en normal menscykel i februari. Sånt som kan hända tydligen. Men dom sa att om dom skulle stoppa tillbaka nu så kommer det nog inte ta sig. Men det finns stor chans till det i februari. Så jag litar på dom. Även fast jag vart ledsen såklart
  • mikalela86

Vad tråkigt att höra för er båda. Ja va på dom att dom ska köra 5 dagars.

Jag ska höra om vi inte kan få göra i januari, Dom ska ringa imorgon å berätta hur många som blir befruktade.

• mikalela86

Jag mår så himla dåligt idag. Hur mådde ni efter äggplock?

Min mage är jättestor jag kan typ inte ta djupa andetag, Jag mår illa och imorse när jag va på toaletten så fick jag blodtrycksfall.

• mikalela86

Asså när slutar magen svullna ? Och när slutar de görs ont..4 dagar sedan äggplock och jag ser gravid ut i typ 3e månaden....

• mikalela86
    Lillflickan skrev 2017-12-16 16:34:29 följande:

Mikalela, har du varit hos sjukvården?

Nej, har pratat med dom och dom säger bara vila och ta Alvedon. Inte blir jag bättre på det...
  • mikalela86

Pratat med båda. Ska ringa gyn på min hemort på måndag igen om det ej blivit bättre.

• mikalela86

Jag jobbar själv på akuten där jag bor. Så här blivit undersökt nu. Mina äggstockar är kraftigt förstorade. Nu ska hon se om jag ska läggas in eller ej... det hoppas jag verkligen inte. Men jag har ju jobbat sen äggplock (envis vårdpersonal). Men nu sjukskriver dom mig på deras order.....

Svar på tråden IVF falun, någon mera?