• BusigaSyrran

IVF falun, någon mera?

Jag håller tummarna för er.

Jag är så van att lutinus rinner för de känns som man läcker. Sen springer jag på toa hela tiden, hoppas verkligen att detta går nu så man får en fin julklapp.

På ett sätt vill jag testa imorgon men är de negativt kommer de vara en riktig tuff vecka nästa vecka så jag väntar tills på fredag istället.

• BusigaSyrran
    mikalela86 skrev 2017-12-09 18:38:59 följande:

Vi ska åka till Falun om ett par dagar. Men självklart har jag börjat blöda nu?! Vilket inte är normalt. Såklart är jag väldigt orolig nu..

Kolla med Falun ev vill de att du kanske bara gör ett extra ultraljud. Hoppas på de bästa.
    Lillflickan skrev 2017-12-09 20:34:01 följande:

Själv börjar jag känna mig lite uppblåst och tungandad. Hoppas det är ett bra tecken.

Ta det lugnt bara, kan va tecken på överstimulering.

Har du svårt att andas åk in på gynakuten isåfall, jag fick svårt att andas i söndags och på måndag va de fortfarande svårt men bättre åkte dock in o kollade. Slapp bli inlagd. Själv har magen lagt sig men ibland känns de som de är något men så svårt att veta med alla hormoner man tar..

Håller tummarna för dig. De sista som ska lämna oss är hoppet.
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-10 10:13:19 följande:

Jag har blivit överstimulerad alla gånger, så jag vet hur det är. Inte så illa än. Får se hur det artar sig.

Hoppas vi får plus båda två på fredag.

Okej, jag var inte så farligt när de kollade mig låg på medium på ena sidan nu har jag varit som vanligt i en vecka. Ja det hoppas jag med på, hormonerna är extra svajiga just nu när det närmar sig att testa. Usch, känner mig som ett gråtande och argt monster här hemma nu pga det. Innan försökte man njuta nu är men orolig.
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-10 22:45:52 följande:

Tycker nog att detta är värsta gången. Är helt förstörd. Bara väntar på mensen. Vågar inte hoppas. Sjukt påfrestande. Vill bara gömma mig fram till fredag. Sugen på att testa i morgon men vågar inte. Tänk om det är negativt. Tills det är svart på vitt går det ju hoppas. Fast inte för mycket... gahhh!

Ja precis samma känner jag nu, så tärande.

Vill bara stoppa tiden och inte ha fredag samtidigt som jag vill ha fredag och hoppas på att det är positivt.

Vill med testa men vågar inte för är de negativt är hela veckan förstörd. :(

Vi får fortsätta att hoppas på att där är vår tur.
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-11 17:08:35 följande:

Var på sjukhuset och kontrollerade överstimuleringen idag. Han tyckte inte det var så farligt att de behövde göra något. Blev det värre skulle jag komma tillbaka.

Och de tjuvtog ett graviditetstest, gravid! Tre av tre försök i Falun. Helt otroligt. Försiktigt positiv. Hoppas på att det går hela vägen den här gången!

Vad roligt grattis, känner du någonting eller du har inga direkta symptom? :)

Håller verkligen tummarna på att de går hela vägen. Vilken tidig julklapp, ska du överraska mannen med informationen eller han vet redan?

Hoppas verkligen jag med får ett plus på fredag. <3
  • BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-11 20:27:25 följande:

Det symptom jag har är tunga andningen och lätt uppblåst mage. Annars är det nog lite tidigt att känna något.
    Mannen vet. Jag är inte så bra på att hålla mig från att berätta ;)

Hoppas verkligen också du får plus på fredag. Så häftigt att vi ligger precis samtidigt!

Ja det hade varit riktigt roligt om jag med plussade så vi kunde följas åt. 

Om jag kommer ihåg rätt fick du med ett 5 dagars som du egentligen hade testdag på fredag med. Isåfall ligger vi exakt lika mer än att jag inte har testar mig förrän på fredag. Hade varit riktigt häftigt om vi nu får samma på de mesta. Glad

Är så glad för din skull att du lyckades på 3e. GravidHjärta

• BusigaSyrran

Skulle sätta in lutinus på jobb och fick lite ljus rosa flytning på fingret. Känns som det är kört nu. :(

Redan gråtit när jag kom hem från jobb.

RD 10

• BusigaSyrran
    Lillflickan skrev 2017-12-12 20:45:07 följande:

Nej busigasyrran, men hoppas det bara är nåt smått så det går ändå. Kram!

Ja de hoppas jag med på, är inga stora mängder. Kom inget mer i trosan förrän jag torkade mig för ca 40min sen. Då kom de lite vid 15.30 så är inga större mängder men de tar på en ändå. Hoppas på de är sköra slemhinnor pga lutinus.
  • BusigaSyrran

Vad tråkigt, men varför kan du inte få de tillbaka i januari? :o

Själv har jag iaf kunnat klara mig på ett troskydd sen körde 6 imorse med rosa blödningar men nu o eftermiddag kom de en röd blödning. :(

Ställer in mig på att de inte blir något denna gången.

Helt förtvivlad, har bara ett i frysen och jag vill så gärna ha fler i frysen när vi plussar.

Misslyckas de även med de frysta o jag ska ta om alla sprutor igen ska jag va på dom som tusan att ge mig två stycken 5dagars. De är inga fel på oss men inte blir vi gravida med ett syskon. Jag är så himla arg på min kropp och att ingen kan hitta de dumma felet på varför jag inte får de barnen jag vill trots ägglossning..

• BusigaSyrran
    mikalela86 skrev 2017-12-13 16:49:07 följande:

Vad tråkigt att höra för er båda. Ja va på dom att dom ska köra 5 dagars.

Jag ska höra om vi inte kan få göra i januari, Dom ska ringa imorgon å berätta hur många som blir befruktade.

Jag fick ett 5dagars, TD imorgon. Har ett 5dagars i frysen.
    Lillflickan skrev 2017-12-13 16:42:41 följande:

Rosa i bindan idag :(

Falun sa de inte behöver vara något så länge man inte blöder som en mens. Jag har börjat blöda mer rött idag så tror tyvärr de inte blir något för mig. Men jag håller tummarna för er.
    UndrandeSökare skrev 2017-12-14 07:22:26 följande:

Tråkigt att höra att det krånglar för dig. Jag kan rekommendera hysto med inplanteringssnitt, som gör att embryona lättare kan fastna. Det görs på kliniken ivfSerum i Aten. Har sett flera som lyckats efter att de vänt sig till Serum. Googla på ivfSerum så hittar du deras hemsida. Bara ett tips.

Tack men de hittar inga fel på oss alla och vi har köpt ett garantipaket i Falun. Detta är första insättningen och har ett 5dagars kvar i frysen. Jag hoppas på att Falun ger oss syskonet vi längtar efter. Annars hade jag aldrig kört flera timmar dit. Om Falun ej kan ge oss något vet jag inte alls vad vi ska göra... För de finns inte i våra planer just nu och inget vi orkar tänka på , tyvärr.
Svar på tråden IVF falun, någon mera?