IVF falun, någon mera?
Usch, det som skulle bli vår tur.
Usch, det som skulle bli vår tur.
Jag har haft två missfall där det blödde av och till och hoppet försökte tro att det skulle gå. Den graviditet som gick bra såg jag inte en droppe blod.
Jag har haft två missfall där det blödde av och till och hoppet försökte tro att det skulle gå. Den graviditet som gick bra såg jag inte en droppe blod.
Håller med Lillflickan, jag fick dock blodförtunnande på recept som jag skulle börja ta samma kväll som äggplock. Kunde knappt gå o var med svullen, men behövde inte åka in förrän efter en vecka efter äggplock då hade jag en natt svårt att andas.
Om du inte kan nå Falun nu så ring gyn akuten.
Jag fick också blodförtunnande tabletter efter återföringen förra gången tror jag. Men sen blev det värre så jag fick sprutor i stället.
Inget rosa på hela dagen och det känns inte så mycket som mensvärk längre. Vågar jag hoppas?
Osäker på om jag fick missfall idag, om de är så får man ändå positivt dagen efter?
Fick ont i magen o haft de från o till idag, brukar inte ha mensvärk. Sen kom de en lång tråd med lite små klumpar i som var mer åt de brun beiga hållet. :(
Aldrig fått missfall vad jag vet om eller sånna här trådar/klumpar utan de har isåfall varit mer blodklumpar.
Strunt samma vad det var, sticka sa ändå inte gravid. :(
Ska ringa tillbaka till Falun och se vad de säger, något måste ju sitta och störa när min kropp inte vill ha ett befruktat embryo.
Fortsätta med nedsatt immunförsvar tabletterna ska jag göra iaf för att trappa ut.
Vi får hoppas jag har egen äl som vanligt denna månaden så vi kan försöka själva som vanligt.
Nä BusigaSyrran! Hoppades så för dig. Vilket försök var det nu?
Själv fick jag gravid 2-3 på Stickan som förväntat. Vet dock inte om jag vågar lita på det.
För mig har Falun varit värt att fortsätta på. Blivit gravid på tre av tre där. På tidigare klinik inte något plus på sex försök. Vet inte om det har med kliniken eller bara slump eller nåt annat. Men klart det är besvärligt att åka.
Hoppas det går för dig på frysförsöket så du inte behöver börja om.
Jag tyckte också det var jobbigt med bara ett kvar och så gick det åt skogen men fick med mannen på att börja om.
Håller tummarna för dig, jag har ett kvar i frysen.
Funderar på att ev kontakta Aten och göra en utredning men jag vet inte riktigt om jag ska använda de enda frysta först eller ta de senare.
Tycker Aten att vi skulle göra IVF pga deras behandling så ja då väljer jag nog Cura Öresund istället så vi slipper köra så långt eftersom de då inte ingår i ett garantipaket. Men jag ska köpa deras bok som de rekommenderar och hoppas de kan hjälpa oss i min naturlig cykel.
Fanns tydligen en stor tråd här på familjeliv om det om någon är intresserad och ger upp hoppet snart.
Kram på er, håller tummarna för er alla.
Inga fel hittade, men möjligtvis kan min hjärtformade livmoder spela in. Fick första missfallet efter spontangraviditet efter fyra år och sex insättningar. Därefter gravid och barn. Sen tre år hemmaförsök utan resultat, plus på insättning men missfall v 14 och nu gravid igen.
Jag gick hade öm mage måndagen då de tog ut äggen o ca tills lördagen, men kunde gå med normalt på torsdagen.
Svullen mage hade jag ett bra tag ändå tills samma vecka som testdagen. Gick upp 5kg med behandlingen ser ut som vanligt igen men vet inte om jag har tappat kg då vi inte äger en våg.
Alvedon tycker jag du inte ska ta om du inte har riktigt ont men då borde du åka till gynakuten istället.
Jag stod ut med ömheten o lät min kropp ta hand om smärtan o läka sig själv naturligt. Jag tar iof aldrig Alvedon, gjort de en gång på 6år för då fick jag för hög feber vid halsfluss (41,5grader).
Men om du har gått upp i vikt speciellt på magen efter äggplock så är de stor chans att du är överstimulerad.
Du tar fragmin eller annat blodförtunnande? Tycker du ska åka till gynakuten om du har gått upp efter äggplock du kan ha fått vätska osv i äggstockarna.
Jag låg på medium på min högra äggstock o de velade på om jag skulle bli inlagd. Kolla upp det, Falun va snabba på att jag skulle göra de när jag fick andningssvårighet så låter konstigt att du ska vänta.
Jag jobbar själv på akuten där jag bor. Så här blivit undersökt nu. Mina äggstockar är kraftigt förstorade. Nu ska hon se om jag ska läggas in eller ej... det hoppas jag verkligen inte. Men jag har ju jobbat sen äggplock (envis vårdpersonal). Men nu sjukskriver dom mig på deras order.....
Börjat med zonterapi och varit där tre gånger nu utav fem som vi ska börja med. Hade egen ägglossning förra veckan och vi försökte själva däremot har Falun inte skickat papperna på vad de är för ägglossningstest jag skulle köra på så nu får jag hoppas de tar för oss vid denna cyclen. Annars har vi ett ägg kvar i Falun, känner dock att de kommer nog inte att gå eftersom ingen vet varför de inte blir någon bebis igen.
Satsar istället på att åka till Grekland om inte zonterapi fungerar med min egna kropp eller de enda frysta ägget vi har kvar utav garantipaketet.
Så less på detta nu, vill bara stanna tiden tills jag blir gravid igen o ger vårt barn ett syskon.
Idag blöder jag som mens, mensvärk och negativt gravtest. Måste man verkligen fortsätta med lutinus? Jag har testdag på måndag och det lär ju inte vara positivt liksom.
Är det normalt att börja blöda redan på rd 8 om man misslyckats? Jag har en cykel på ca 28-30 dagar. Ska man berätta det för kliniken?
På fredag får vi tillbaka ett fryst då jag hade äl i helgen.
Om inte detta går tar vi och går vidare till Aten som vi har kontakt med.
För något är det ju när vi har ett barn gemensamt och är båda under 30 samt inga fel hittas på oss. Går inte detta ivfet så tror jag inte att sverige kan hjälpa oss då de ligger så långt back jämfört med Aten. Men hoppas på de tar sig annars får vi tillbaka pengarna för vårt garantipaket. (som tur är)
Sista försöket med garantipaketet misslyckades det också. Nu måste jag åka och göra ultraljud för att få tillbaka våra pengar och gå vidare utomlands med utredningar. Känner mig besviken över att man inte har gjort mer utredningar och bara fick två ägg att försöka bli gravida med
Man får bara göra ett ägguttag med garantipaketet.
Där fick vi ett färskt och ett som klarade sig till frysen.
Inget utav dessa har tagit sig, inga fel på oss och vi har ett barn ihop. Men inte hänt något sen dess.
Då det inte fungerade så kommer vi inte att försöka igen här i Sverige utan hoppas på att man i Aten kan hitta varför det inte stannar kvar i kroppen.
Slutade med lutinus idag på testdagen och någon timme senare började jag blöda.
Ja det är en speciellt paket man ansöker om och köper när man har blivit godkänd då vi har ett barn ihopa som blev gjord naturligt så måste vi bekosta allt själva och därför valde vi Falun då de är längre fram i sin utveckling än resterande i Sverige. Men nu tar vi de som är ledande istället.
Jag kommer att gå ur denna tråden då jag inte orkar prata om Falun eftersom de blev misslyckade försök utan ett enda plus. Hade hellre fått missfall än ytterligare en månad utav alla år där mensen kommer istället.
Tråkigt att det inte gick BusigaSyrran. Vet hur det är. Sonen blev till på sjunde insättningen. Hoppas det går bättre för er i Aten. Lycka till och ta hand om er.
Åh, tråkigt att vänta EndoS. Jag vet inte så mycket om vad som är bra när man har endometrios. Men det är ju bäst att ha de bästa förutsättningarna som går när man försöker. Men det är så jobbigt att vänta. Det är det värsta.
Tack, känns riktigt tråkigt när de inte finns fel på oss enligt svensk sjukvård.
Men vi hoppas starkt att Aten har de svaren vi söker då de gör mer utredningar än vad vi i sverige kan göra.