IVF falun, någon mera?
Usch jag lider med dig, detta är så tufft!
Usch jag lider med dig, detta är så tufft!
Sjukskrev mig också när mitt test var negativt på testdagen. Och dagen efter. Behövde få vara hemma och bara vara.
Visst är det jobbigt att jobba med allt vad vi går igenom. Samtidigt skönt att få komma iväg och tänka på annat. Att va hemma blir man sällan bättre av. Så släpp inte kontakten med jobbet. Inte helt. Gå ner i tid ok men inte helt. Jag har iof det förspänt att kunna jobba hemifrån. Låg och hade ont efter jag kommit igång med gonal-f. Men kom fram till att jag har lika ont om jag ligger i soffan som om jag sitter framför datorn.
en liten fundering. Ni som har karlar, hur har dem reagerat på hela IVF grejen? Min sambo är lite svårläst och även om han är med på noterna så får han den där funderar ?rynkan? mellan ögonen och jag känner ibland att det är mitt fel att vi måste gå den här vägen, hans grejer fungerar ju. :/
Hur lång tid har ni sprutat med Menopur? Första gången fick jag börja på 225, och fick sedan höja till 300 efter första VUL. ÄP blev då 17 dagar efter sprutstart. Den här gången kommer jag att få börja på 300 i fem dagar och sedan gå ned till 225. Tror ni då att det kommer att gå fortare, alltså kortare än 17 dagar till ÄP denna gång?
Sista försöket med garantipaketet misslyckades det också. Nu måste jag åka och göra ultraljud för att få tillbaka våra pengar och gå vidare utomlands med utredningar. Känner mig besviken över att man inte har gjort mer utredningar och bara fick två ägg att försöka bli gravida med
Och så fick jag nya besked från kliniken :/
Jag måste vänta minst 6-8 veckor pga min endometrios. Det gör att vi hamnar mitt i sambons högsäsong och får skjuta fram det ytterligare någon vecka. Så planeringen just nu är att jag ska ta Enanton depot i två månader och sedan blir det förhoppningsvis sprutstart i slutet av april med ÄP i början/mitten av maj.
Blir dock lite irriterad över att jag själv ska behöva ifrågasätta om det är bättre att vänta pga endometriosen. Tycker nog att de borde ha koll på det själva, tycker inte ni?
Ja det är en speciellt paket man ansöker om och köper när man har blivit godkänd då vi har ett barn ihopa som blev gjord naturligt så måste vi bekosta allt själva och därför valde vi Falun då de är längre fram i sin utveckling än resterande i Sverige. Men nu tar vi de som är ledande istället.
Åh, tråkigt att vänta EndoS. Jag vet inte så mycket om vad som är bra när man har endometrios. Men det är ju bäst att ha de bästa förutsättningarna som går när man försöker. Men det är så jobbigt att vänta. Det är det värsta.
Ja, det är bara att vänta och hoppas det blir så bra det bara går när ni väl får köra. Passa på att unna er något riktigt bra tillsammans medan ni väntar. Planera något kul så går tiden lite fortare.
Själv är jag tokirolig igen. Tror jag håller på att bli galen. Hoppas läkaren vill titta och kan lugna mig på tisdag. Kan man höra hjärtljud med dopplern i v15? Ska till barnmorskan på måndag. Åh vad jag längtar efter att känna sparkar.
Tyvärr inte, ring och fråga dom. :)
Då kom den officiella testdagen! Störde mig lite på att man fick 0 instruktion till testet, blev lite nojig att två streck inte betydde gravid utan att man kanske skulle få plus på detta men har fått positivt på flera andra test så antar att detta också är det :) Nu längtar jag tills nästa milstolpe, ultraljudet <3