• eelinh

IVF falun, någon mera?

EndoS skrev 2018-02-06 11:15:31 följande:

Det första som hände oss var att första blodprovet kom bort i posten :/ Lagom kul när man bara väntade på besked om att få komma igång med sprutorna. Som tur var så hade jag ett jobbärende i Falun, så jag kunde slinka förbi och ta provet på kliniken istället :)

Just nu ruvar jag :) Är lite vilse i detta med att räkna dagarna, men tror att jag är på dag 5 (ÄP 29/1 och insättning 1/2). Blir mer och mer nervös inför kommande testdag... Du då? :)

Sånt som absolut inte får hända ju. :/

Spännande, förstår att det börjar bli nervöst. Jag var ett nervvrak under ruvartiden. Vi ska göra ett FET nästa mens, så typ i mitten av mars bör jag få tillbaka ett fryst om det klarar upptining.
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-07 09:40:21 följande:

Som tur var så kom det fram till slut, men då var ju provet redan förstört. Dock skönt att mitt blod inte kom på avvägar :P

Skönt att ha frysen att plocka ifrån :) Har ni fler också? Vi fick besked igår om att det inte blev något till frysen för oss, så nu är det ännu mer nervöst om detta klarar sig eller inte...

Ja det känns skönt att ha i frysen, vi har två som ligger där. Så det hade ju varit skönt att lyckas på något av dom fast jag inte har så höga förhoppningar.
  • eelinh
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:17:20 följande:

Hej alla! Tänkte bara uppdatera.. Efter vårt misslyckade ET i september blev jag sjukskriven till början på januari.. Orkade då med ett fet som mot alla odds (tunn slemhinna på 7 mm) och usel motivation från mig lyckades! Går in i vecka 7 imorgon men vågar inte riktigt vara glad än.. ambivalent!

Vad glad jag blir att höra detta, grattis!

Vi gjorde ett ET i januari som misslyckades och det bröt ner mig totalt, jag fick nog och blev sjukskriven i 3 v. Nu måste jag väg och jobba fast jag inte riktigt orkar pga av att läkaren inte har tillräcklig orsak att sjukskriva mig då han påstår att jag har haft en stor sorg och behöver bearbeta den bl.a. med att jobba. Jag förstår inte riktigt hur han menar då jag knappt kan gå på Ica utan att få ångest, men jag måste väl testa.

Vi har FET nästa månad och har varit sjukt rädd att vi inte kommer lyckas pga av att jag mår kasst, men då vet jag att det inte är omöjligt. Håller alla tummar för er!
  • eelinh
    EndoS skrev 2018-02-17 00:19:56 följande:

Hade testdag idag, och gick upp ganska tidigt för att göra det. Även sambon var med så klart. Precis som vi trodde så var det negativt :( Bestämde mig för att vara hemma från jobbet idag, kände inte att jag ville vara där bland allt folk och behöva prata med kliniken om resultatet och planera fortsättningen.

Hur som helst så fick jag börja spraya på en gång, och det tre (!) gånger om dagen så att min endometrios får lägga sig lite. De ska återkomma i veckan med vidare planering, men jag hoppas att vi kan få köra igen på en gång!

Usch jag lider med dig, detta är så tufft!
  • eelinh

Hej, jag väntar nu på min mens för att sen denna cykel få göra en FET. Förra veckan (tisdag) fick jag sä otroligt ont i magen, kraftig mensvärk så jag trodde jag skulle svimma i någon minut. Då var jag på Äl +7. Sen i onsdagskväll, Äl +8, har jag haft rosa flytningar, jag tänkte direkt att det var mensen men mensen har fortfarande inte kommit. Så jag har alltså haft rosa flytningar sedan i onsdag. Jag har tagit ett test idag på Äl +13 som var negativt så jag är inte gravid. Har er mens varit så här konstig efter ert ET? Jag är mest orolig över att jag hade så hemskt ont förra veckan, jag har aldrig varit med om det. Fick till och med stanna hemma från jobbet i någon timma innan det gått över.

• eelinh
    Lillflickan skrev 2018-02-26 20:54:17 följande:

Eelinh, jag har inga svar på dina frågor. Vill nog mest ge dig lite sympati. Jobbigt när det krånglar när man vill komma igång. Hoppas det ordnar upp sig så du får köra.

Ja men precis! Jag vill ju bara att mensen ska komma :/
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-02-27 14:55:25 följande:

Det är hopplöst det där. Först oroar man sig i massa år för att mensen inte ska komma. Sen vill man inte att den ska komma och så kommer den. Sen vill man att den ska komma och så kommer den inte.

Ja men precis, sjukt hur man är. Mensen kom idag i allafall och även en hemsk mensvärk. Så nu är det dags att börja med ägglossningstest om 10 dagar :)

Men vad skönt att få sett den lille igen! Hoppas verkligen allt får gå bra nu!
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-02-27 19:32:14 följande:

Vad skönt att mensen kom til sist. Fy för mensvärk dock. Värsta värken.

Ja det finns då inget bra med mensvärk! Men härligt att se att kroppen funkar efter behandlingar :) Nu hoppas jag att vårt FET får gå smärtfritt både psykiskt och fysiskt :)
  • eelinh
    Lillflickan skrev 2018-02-27 20:33:53 följande:

Hoppas det blir din tur den här gången. Själv är jag sjukt nervös men börjar äntligen tro att det kan gå bra. Vecka 16 nu.

Tack! Jag tror på er :)
  • eelinh
    Antidote14 skrev 2018-02-28 16:16:36 följande:

Här är min dotter som kom till värden i början av året med hjälp av ivf kliniken i Falun. Helt underbart att det fungerade. Önskar alla lycka till!

Vilken sötnos, grattis :)
Svar på tråden IVF falun, någon mera?