• Lillflickan

IVF falun, någon mera?

På väg till Falun. Äggplock (nr fem) i morgon. Var fem år sen sist. Nervös!

• Lillflickan

Man ser ju inte nålen där nere i alla fall. Du får se till att få mycket lugnande ;)

Nervös för hur många ägg de får ut. Vill att de får ut minst fem som tar sig så de kan odla i fem dagar.

• Lillflickan

Åtta ägg plockade och fina simmare. Hoppas nu på fin befruktning till i morgon och att de kan odla i fem dagar. Öm i magen och lång resa hem.

Hur har det gått för dig busigasyrran?

Härligt Shrigley. Nu närmar det sig. Hur mår du/ni?

• Lillflickan

Börjar må lite bättre nu. Sov/halvsov några timmar när vi kom hem.

Sonen fick dock för sig att han skulle vara bebis när jag nattade honom och sova på min mage som han gjorde när han var liten. Tyckte inte min mage var så bra ide. Han var lite smidigare att ha så som bebis än nu vid 4,5 år...

Det är ju aldrig kul med det där uttaget. Min ena äggstock sitter dessutom dumt till med sämre med blåsor, men såg till att de tömde den ändå så de får tillräckligt med ägg för att odla tre dagar. Blev två till. Det är den sidan som är öm.

Har fått mellan 20 och 6 ägg, gravid två gånger på de från den med 6. Hoppas på tur den här gången. Nervös inför samtalet i morgon. Orolig att det ska gå dåligt för att jag är fem år äldre nu. Men fick ju ungefär lika många ägg i alla fall, så hoppas befruktningen fungerar också.

Håller tummarna för dig också busigasyrran!

• Lillflickan

Ta sprutan mot överstimulering. Det är inget kul.

Jag fick fem ägg, också insättning på lördag.

• Lillflickan

Ett till mig och ett som de odlar vidare och kanske kan frysa. Dålig utdelning :(

Hur gick det för dig BusigaSyrran?

Svar på tråden IVF falun, någon mera?