• Pitebo

24 ägg och 18 befruktade

Hej alla kämpar!

Har nu genomgått vårt första IVF. Vilken resa! Jisses vilka kämpar ni är som gjort detta flera gånger!

Fick iaf ut 24 ägg i förgår, måndag. varav 18 hade en lyckad date med min mans "killar".

Idag ringde kliniken och frågade om vi ville långtidsodla våra ägg för att få fram s.k blastocyster. Har egentligen återföring nu på torsdag, men då vi tidigare haft missfall vid våra spontana graviditeter rekommenderade dem långtidsodling. Och eftersom det är storhelg nu i helgen har kliniken stängt fredag. Så då måste blastocysterna, om det nu blir några alls, frysas och vi måste vänta till nästa naturliga menscykel.....

Hjälp, hur ska vi göra?

• Svar på tråden 24 ägg och 18 befruktade
  • Pitebo

Ja jag vet inte. Det lät som om dem bara ville göra ett av alternativen? Tydligen tyckte dem att det fanns en risk för överstimulering. Men det kanske finns ngn som fått ut många ägg, ? :at fast klarat sej från Ö.S?

Man är ju ny i sammanhanget och har noll erfarenhet...

• Pitebo

Om chansen att embryot skall fästa är lite högre vid överstimulering kanske man borde prova ändå?

Fast det låter ju inte som ngn angenämt upplevelse att bli jätte överstimulerad.

Åh, känner mej så otacksam över att jag har sådan ångest över det här. Vi borde vara i sjunde himlen över våra 18 små embryon. Förstår ju själv att det är ett riktigt bra resultat. Men man har ju verkligen kämpat och sett framemot det här med återföringen.

Tino: Vet inte hur många äggblåsor jag hade bara hur många ägg dem fick ut. Hur gick det för er vid insättningen?

Vickan: hur många dagar hade erat ägg odlats?

• Pitebo

Alla 18 embryon kvar i dag så vi valde totalfrys. Känns så där, men då får vi förhoppningsvis tillbaka en eskimå- blastis om två månader ist.

Men jisses så nervös jsg är att vi ska stå där helt utan ngt embryo att sätta in!!!

• Pitebo

Åh vad spännande tino! Då ska jag hålls tummarna för er, och så måste du berätta hur det går. Men bara om du vill såklart!

• Pitebo

Vickan: har du ngn koll på hur många som brukar falla bort på långtidsodling?

Som jag förstod det skulle de frysas på lördag. Så de blir sex dagar.

Ja alltså om man räknar måndagen som en dag, gör man det?

• Pitebo

Det är faktiskt både lite läskigt så här i efterhand att vi valde att total frysa.

Men det är så skönt att kunna bolla med er tjejer! Tack för alla era svar. <3

• Pitebo

Ville bara hoppa in och berättar hur det gått.

Vart fruktansvärt överstimulerad och mådde rent ut sagt f#rjävligt hela påsken! Åkte in på akuten där man konstaterade att jag hade grad två på överstimuleringen. Egentligen ville dem lägga in mej men jag ville bara hem! Fy vad otäckt!

Mår så mycket bättre i skrivande stund och är nästan tillbaka till det normala. ?

Fick brev idag från kliniken, man hade kunnat frysa 10 blastisar. Så nu väntar vi in en naturlig mens nästa månad och så blir det väl insättning i mitten på juni.

Känns som en evighet dit!

Svar på tråden 24 ägg och 18 befruktade