24 ägg och 18 befruktade
Grattis till många ägg. Kan ni göra både ock? Jag hade kört ET nu på en tredagars och odlat de som blir kvar till blastocyster innan de fryses ner. Då är dem till nya försök om ET inte skulle lyckas eller ev syskonförsök.
Grattis till många ägg. Kan ni göra både ock? Jag hade kört ET nu på en tredagars och odlat de som blir kvar till blastocyster innan de fryses ner. Då är dem till nya försök om ET inte skulle lyckas eller ev syskonförsök.
Jag hade lite färre än er. Plockade 18. Jag var lätt överstimulerad efter det med vatten runt livmoder/buk som spände och de ville först göra totalfrys för risken att jag annars skulle bli ännu mer ö-stimulerad. Men jag hade läst och fick även bekräftat av kliniken att chansen att ägget fäster höjs liiiiite vid ö-stimulering, så jag tjatade och hade mig och fick tillslut igenom ett ET. (Hade självklart inte gått om jag varit mer ö-stimulerad än jag var). Blev gravid också, men också mer överstimulerad och det var verkligen ingen höjdare, men värt det såklart eftersom det gick bra.
Men svåra beslut såklart.
Säkert ett jättebra beslut och fantastiskt resultat. Kommer de fortsätta odla till blastocyster nu innan de fryser då eller? Som sagt är resultaten mellan ET och FET så gott som precis lika bra. Samma gällande långtidsodling eller ej. Olika kliniker förespråkar olika helt enkelt med goda resultat ändå.
Våra långtidsodlades också. Första barnet på ET var femdagars och lillebror från samma omgång en sexdagars.
Såg ju nu att du skrev eskimå-blastis så långtidsodling på dem förstår jag. Åh självklart kommer ni inte stå utan. Dock kan, behöver inte, ju antalet minska något till när dem väl fryses då en del hinner upptäckas att de inte ser tipptopp ut, men det är ju bara "bra" i så fall om du förstår hur jag menar.
Ingen siffra på bortfall tyvärr och minns inte hur många äggblåsor jag hade, men 18 ägg blev till 12 befruktade som till slut blev till 5 blastocyster. Rätt normalt tror jag. En till färskförsök som blev första barnet och fyra till frysen. Alla fyra klarade sedan upptining, men blev då först ett minus, sedan ett tidigt missfall, sen ett utomkvedshavandeskap och slutligen ett syskon. Men vet en del som fått otroligt många till frysen också. Men bra vara inställd på att det kan minska. Jag var det inte så blev jättebesviken att mina 12 blev till vad jag tyckte fjuttiga 5. Kunde inte alls tro kliniken som sade att det var jättebra resultat, tills jag läste på lite.