• Anonym (Lova)

Jag är illa omtyckt, av nästan alla jag mött.

Fundera på när det har gått bra och hur du gjorde då. Och så gör du mer av det.

Försök komma på situationer då du fått det gensvar du önskar och när det gått som du vill. Dvs när relationen till en person har varit som du vill att det ska vara.

Och så tänker du noga, i detalj, på vad du gjorde för att nå det resultatet. Hur agerade du då? Vad sade du, gjorde du och tänkte du?

Sedan tänker du på fler situationer när det varit bra. Och funderar ut vad du gjorde för att lyckas den gången. Även om det inte är långvarigt, så tänk på när det gått så som du önskar, och gör mer av det som fungerat.

• Anonym (Lova)

TS behöver egentligen inte rota i var det gått snett om hon inte vill. Kan hon bara se vad som fungerat bra istället och fortsätta göra dom grejerna så är det inte nödvändigt att fortsätta älta vad som gått dåligt.

Det hjälper henne inte att fokusera på misstagen.

• Anonym (Lova)
    Anonym (Insikt) skrev 2017-04-15 11:38:10 följande:

Fast om man inte tar reda på vad som går fel är det ju svårt att göra rätt?

Nej. Det är helt felaktig logik.

Så länge man vet vad som leder till framgång kan man göra rätt.
  • Anonym (Lova)

För att lägga till ett förtydligande så kommer hon ju ha svårare att göra rätt om hon bara listat ut vad som är fel, för den informationen kan hon inte göra något med för att komma framåt.

Hon behöver därför hitta nyckeln till framgång inte till vad som gått snett.

Enkelt.

• Anonym (Lova)
    Anonym (Insikt) skrev 2017-04-15 13:59:29 följande:

Fast om man själv inte vet vad som är vägen till framgång (om ett par hundra personer blockerar TS till exempel) men känner att man inte är omtyckt ( och vill ändra på detta) kanske det inte är någon idé att bara köra på som innan? Vad skulle förändras då?

"Köra på som innan" har jag inte sagt. Hon behöver ju hitta de tillfällen när hon gjort något rätt som lett tilldet hon önskar. Om hon kan tänka tillbaka och se tex att varje gång hon bjudit till och varit öppen och intresserad av andra och inte frågat för personliga frågor eller pratat om sig själv för mycket så kan hon ju fortsätta hålla den balansen när det hon gjort har varit framgångsrikt.
Svar på tråden Jag är illa omtyckt, av nästan alla jag mött.