• Pion83

Första IVF, andra som e i samma skede?

Hej!

Jag hakar gärna på i denna tråd. 

Ikväll tog vi sista sprutan, på fredag blir det äggplock. 
    Nervös och lätt deprimerad tror jag. Vill överhuvudtaget inte vara med om detta. 
    Vi har ett barn på 3 år som vi gärna vill ha syskon till. 
    Förlossningen med henne gick inte bra och med kejsarsnitt och infektion resulterade det i att mina äggledare är förstörda. Är fortfarande i chock över det. Har tagit lång tid innan vår oro togs på allvar och de faktiskt kom fram till att det är fel. Känns så fel att jag hade gåvan att kunna bli med barn och så har det tagits ifrån mig vid en förlossning. Går till psykolog för att bearbeta detta.
    Hur som. Nu gör vi första IVF. Jag har mått illa av sprutorna. Äggplock väntar och nervös för att det inte ska bli något att sätta tillbaka. 
    Hur går det för er andra?
  • Pion83
    Irk skrev 2017-04-28 20:20:49 följande:
    Hej!
    Hur gick äggplocket? Håller tummarna.
    Har haft väldiga humörsvängningar igår och idag.. och fick veta att vårt äggplock blir på onsdag nästa vecka.
    Vi fick ut 7 ägg, återföring beräknad till måndag. Gjorde inte jätteont under eller efter men vet att jag har en mycket hög smärttröskel. Har varit supertrött och bara varit hemma/sovit de allra flesta timmar efteråt. 
    Lite orolig för att 7 ägg är för lite. Ser så många svar i trådar här att man får ut mellan 10-20 så 7 kändes lite futtigt. Men de sade att det var helt normalt så får lita på det. Och det behövs ju bara ett guldägg egentligen men ja, rätt orolig för att det inte ska bli nåt alls tills på måndag.
    Kanske är humörsvängning? ;)
  • Pion83
    Irk skrev 2017-04-30 08:02:40 följande:
    Som du sa själv så behövs det ju faktist bara ett så det kommer nog säkert gå bra med 7 st :) hur många blev befruktade då? Jag har också hört om såna som fått 1 befruktat och det har lyckats men klart man vill vara på den säkra sidan, förstår dig.

Jaa jag har då ganska låg smärttröskel så jag är nog närvös endå :o
    Alltså de har ju mycket smärtlindring att ge så säg till om mer så fort du känner något. Var inte "modig" på något sätt! Vi gör liksom tillräckligt i denna process så då får de minsann göra sitt allra bästa från deras sida med smärtlindring och dylikt. 
    Idag var vi inne iaf. Av 7 ägg var 4 mogna. 3 hade haft kul med makens toppkvalitéspermier under helgen så ett sattes tillbaka hos mig och två ska de odla vidare för att se om något kan gå till frysen. Stor anspänning idag. Både maken och jag däckade på em sen. Det tar som bara den det här. 
    Nu håller vi tummarna. Jag tycker att jag har mer ont nu i äggledare och livmoder hoppas att det är ett positivt tecken. 
    Har testdatum 18/5. 
    Absurd situation att se det 8-celliga embryot (eller vad det nu kallas och bara - jaha, hej på dig, dags att komma till mamma liksom!). 
    Absurt ;)
  • Pion83
    Anonym (AN) skrev 2017-05-01 21:09:14 följande:

Vad kul Pion83!
    Vilken dag gjorde ni äggplock?
    Vilken dos sprutade ni med?

Ja, skönt att vi är här nu, men vaknade som på nålar imorse. Tänker att jag har några dagars respit innan jag faktiskt kan känna av att det går åt endera hållet så försöker lugna mig mentalt med det. Men inte lätt, inte. 

Jo, jag gjorde korta protokollet med 150 gonal-F och orgalutran efter fem dagar. Äggplock i fredags, återinföring måndag och nu ska vi vänta till 18 maj innan vi testar oss. Tor det är en högst standardvariant av IVF. 
    Jag har ju som inte endometrios eller pcos eller annat vad jag vet om, utan mina äggledare är utslagna pga förlossningen med mitt första, och hittills enda barn. Tänker att det är en fördel i IVF-sammanhang. Sen är det fortsatt bara 30 % chans för mig ändå, enligt läkarna, för att det är det för alla men jag hoppas, hoppas så att det går vägen. 

Hur är det/har det varit för dig?
  • Pion83

Japp, dag 2, sen orgalutran några dagar in. Nu lutinus vagitorier. Tror detta är en väldigt standardmässig behandling. 
    Lycka till när du än gör det. Det blir bra när det blir av. Vi väntade också en månad innan vi faktiskt körde igång, för att samla kraft. Det är ju tufft, mest mentalt för min del. Vet som inte riktigt hur jag ska hantera den ruvningstid. Blir lätt lite galen. Nu dags att sova. Hörs imorn! Natti!

Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?