• Hornkatten

Första IVF, andra som e i samma skede?

Det är första gången förr oss med, jag (snart 26år) och min sambo (24år) har försökt i ca 1,5-2år och sambon har minskad produktion men utan förklaring.

Jag ska på ultraljud imorgon och kolla tillväxten på äggblåsorna då jag har behandlat med bemfola 150 och sedan nertrappning till 125 de senaste dagarna. Får se vilken dag som blir utplockningsdags.

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-03 17:14:47 följande:

Hur gick det på undersökningen idag? Jag har också varit och gjort ultraljud och vi såg kanske 8-9 äggblåsor ca 9-13 mm stora, så jag ska öka dosen och ny undersökning på måndag.

Jo det gick bra. De såg ca 9st ägg som såg bra ut så jag ska bara fortsätta med behandlingen som vanligt. Ska dit igen nu på fredag och kolla dem och boka utplockning, trodde att det var läge för de idag men tydligen inte.

Va skönt att höra att det inte gjorde så ont på dig Irk. Hoppas det blir så för mig med, jag är mest nervös över att sambon är borta med jobbet och hinner troligen inte hem tills dess så har några backup kompisar som kan följa med.
  • Hornkatten

Jag ska plocka ut äggen imorgon och preliminärt är de sagt återinförandet blir på torsdag men vi får se. Själv ska jag få ta vaginala tabletter tre gånger om dagen som heter Lutinus första perioden vid insättning och sedan fortsätta så i några veckor. De ska visst förbättra miljön för att ägget ska fästa.

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-08 22:19:08 följande:

Så spännande! :)

Ja jag har också fått sånna vilket känns bra. Jag har haft spottings sen jag slutade med minipiller för 4 år sedan och har för mig att det kan vara ett tecken på lågt progesteron. Nu behöver det inte alls vara så, men känns skönt att minska den eventuella risken med lutinus och göra det så bra för ägget som möjligt.

Ja för mig får jag nog dem bara för de har de som rutin men självklart men vill göra de så bra som möjligt för ägget.

Det plockades ut fyra ägg idag och om de blir embryon så ska de in på torsdag. Men alla där va så positiva och tror inte att vi behöver oroa oss för att de inte skulle gå.
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-11 10:33:54 följande:

Nu har också jag gjort äggplock! Fick Alvedon och lugnande innan, så var i bra form innan vi gick in till läkaren. Fick morfin så det snurrade till lite i skallen, hade lite svårt att höra vad dom sa men allt gick bra. Tror det var värst för min man :) 17 ägg fick de ut och om det är fler än 5 som befruktas så kommer de odla dem i 5 dagar. Skönt att det är gjort och det var ingenting att oroa sig för. De tog så väl hand om oss!

Åh vad roligt att du fick så många, hoppas de blev många embryon av de!

Vi skulle ju på insättning idag men de ringde och sa att de vill vänta tills de blir 5dagar. Vi har tre embryon som ser fina ut men alla är lika bra än så länge så de vill se om de blir någon förändring till på söndag. Ska börja med vagitorerna idag.
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-12 14:35:49 följande:

Nu har kliniken ringt och av 17 ägg så blev 13 befruktade!! Helt sjukt! Eftersom det blev så många så odlas de vidare i fem dagar så återinförande blir på tisdag.

Grattis!! Åh va kul, hoppas på att det blir många som är superbra!
  • Hornkatten

Idag blev det återförande av en toppenembryo, hoppas verkligen att de fastnar..men ja de vatten man ju aldrig. Ska ta graviditetstest den 29/5. Så är det bara den långa väntan kvar.

Hur går det för alla?

• Hornkatten
    Irk skrev 2017-05-15 06:51:29 följande:

Så roligt! Väntan är olidligt lång känns det som... testdag 22/5. Fast jag tjuvtestade redan igår på ruvardag 6, negativt, fast jag vet det är för tidigt.. men skönt att veta att ovitrelle gått ur iaf så om vi plussar senare e de iaf inte av hormonerna... håller ännu tummarna, lite molvärk mellan varven å ömma bröst (så hoppas det är goda tecken).

Beräknad mens till hälgen också så hoppas jag inte ser av den på länge. Hade en jobbig dag psykiskt igår med morsdag... men idag känns det okej.

Åh nej lider med dig. Men tiden går fort ska du se. Jag hade redan väldigt spända och ömma bröst så de lär nog hålla i sig långt fram över.

Jag tror att de viktigaste är att hitta på andra saker under tiden och personligen så ska jag inte testa mig förrän de är dags. Vågar inte få något resultat i förväg.

Hoppas du får ett stort +. Det var den amerikanska morsan igår men du har den 28/5 att fira mors dag i Sverige så håller tummarna att du får fira den!
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-14 22:09:53 följande:

Men så spännande! Jag tror också att jag ska ta testet då, förutsatt att något embryo överlever till på tisdag :) i övrigt kämpar jag på med lutinus och bisolvon, men den värsta buksvullnaden har gett med sig så det är skönt. Nu ser jag bara fram emot återförandet på tisdag!

Oj va kul om vi får samma testdag! Du hade ju så många befruktade så de kommer säkert se fin fina ut på tisdag ska du se.

Man känner sig sådär mindre fräsch med lutinus..byter av med trosskydd då och då för de kan verkligen lämna fläckar.

Vi ska få medelande om hur våra andra två embryon mår idag. Omdebatterade ser bra ut så ska de frysas men igår va de inre riktigt klara. Så de är verkligen skillnad på utveckling på dem. Håller tummarna de vi fick.
  • Hornkatten
    Irk skrev 2017-05-16 07:44:14 följande:

Ååh! Imorse fick jag ett svagt plus på testet. (Ruvardag 8) kunde knappt tro mina ögon :) väkte mannen i panik och förstår det nog knappt ännu. Hoppas innerligt att lillen stannar kvar nu också!

Åh va kul!!! Grattis!! Hoppas de fortsätter så :)

jag har nog bara missat att ni bodde i Finland men ja nu kan ni ju fira den svenska morsdag ;)
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-15 18:05:52 följande:

Ja jag kör också med att byta trosskydd. Så meckigt nu när jag har tågresor på 7 h, och måste göra allt på en liten tågtoalett...

Aha! Har ni hört något ännu?

Ja de är lite bökigt. Kan inte tänka mig hur de är på ett trångt tåg.

Kanske något äckligt att nämna men ibland tror jag nästan att jag kissar på mig och så är de bara flytningar från tabletterna (blä).

Nej vi har tyvärr inte hört nått än men har mailat och frågat hur de gick för dem.

Hur har det gått för dig idag?
  • Hornkatten
    Irk skrev 2017-05-16 07:44:14 följande:

Ååh! Imorse fick jag ett svagt plus på testet. (Ruvardag 8) kunde knappt tro mina ögon :) väkte mannen i panik och förstår det nog knappt ännu. Hoppas innerligt att lillen stannar kvar nu också!

Hur gick det igår, va de fortfarande plus?

Plussade själv igår ruvardag 8.
  • Hornkatten
    Irk skrev 2017-05-24 20:08:51 följande:

Joo har ett starkt plus nu <3 hoppas lillen vill stanna nu bara ska på vul den 12.6 så då får vi se om hjärtat slår, men så känns det nog nu iaf, molvärk till å från hela tiden.

Va roligt att du också fått plus :)

Åh va kul, hoppas allt ser bra ut under kollen!

Måste kännas som en evighet till den 12/6.
  • Hornkatten
    Irk skrev 2017-05-31 20:05:33 följande:

Hur går det för er andra?

Jo jag har fortfarande plus och ska på första ul den 19/7. Det är så spännande att få se hur den där inne mår.
Svar på tråden Första IVF, andra som e i samma skede?