Theryd87 skrev 2017-04-28 09:05:17 följande:
Just då var det jättejobbigt att inte fortsätta, men nu i efterhand vet jag att jag gjort rätt =)
Åh vad skönt att ni fick såpass många till frysen. Fick höra av många att jag skulle vara glad över vårt enda... Inget man vill höra direkt efter äggplock men tyvärr är det så det är precis som du skrev tidigare.
Vi har försökt i lite mer än 3 år, det är inte lika länge som många andra par. Men för mig som velat ha barn sen många år känns det som en evighet att komma hit där vi är idag. Och är det nånting jag lärt mig under den här tiden så är det att vi har alla rätt till att känna så som vi gör, låt ingen se ner på dig bara för att du inte har försökt lika länge som andra. Alla har olika orsaker till barnlöshet och det går inte att jämföra! Är tacksam över att jag har en vän som är i en liknande situation som mig, hon har precis fått en tös efter ett fet vilket ger mig mycket hopp om vårt försök =)
Det är så jag med känner, finns chansen att det blir ett + så kommer jag garanterat göra det. Men känns det osäkert tänker jag vänta. Vill vara säker på att det resultat jag får är helt säkert, vilket resultat det än blir. Räcker med att få negativt besked en gång på ett försök..
Visst är det så, visst har jag fått göra ett färskförsök, men jag kände fort att det inte gått och gick därför vidare snabbt. Den här gången känns det så mycket mer positivt =) Om jag kommer att testa på måndag så har jag ruvat i 8 dagar då, och 8 + 5 = 13 och då ska vi kunna få ett + =D Tänker köpa fler test idag så jag har hemma, men har inget bestämt än.
Håller tummarna för dig =)
Tack för dina fina ord. Jag försöker ofta fokusera på vad som ändå är positivt det är nog inte helt sunt alla gånger. Ibland är det så tufft och jag mår dåligt och är orolig att det någonsin kommer att gå.
Jag har vänner som varit ledsna och behövt tröst när de inte blivit gravida direkt. Eller tom innan de ens försökt varit ledsna för att de tror att det inte kommer att gå. Det har känts som de tycker att det är en tävling att de måste bli gravida före min och min man. Ingen har ju sagt det men der känns så. För vi är gifta och har bra jobb och karriärer, bra bostad osv. Vi är generellt bäldigt lyckliga tillsammans. Alla tittar på min mage så fort vi ses och byter blickar med varandra om jag tex inre dricker alkohol. De blir gravida så klart och vissa har fått fler barn under dessa 2,5 år. Precis som du har jag längtat efter barn mångamångamånga år. Men väntade på att träffa den rätta och att han skulle bli redo. Nu ör det är inte många kvar i bekantskapskretsen som inte har barn. De vann i alla fall över oss. Vi står ensama kvar. Det skulle vara så skönt att för en gång skull vara den som är gravid. Och inte den som står kvar som en trasig matta när alla andra springer förbi utan att överhuvudtager reflektera över att vi kanske har problem.
Jag har fått tips att öppna upp mig mer för vi säger bara att vi inte vill ha barn just nu men tycker det är så svårt. Jag vågar liksom inte visa mig svag. Då är det bra att det finns forum där man kan vara anonym. För ja, jag tycker denna process varit skitjobbig. Jag har en vän jag kan prata med lite men blir mest tekniska saker som att vi får hjälp och utfallet har varit bra. Inte så mycket känslor alls. Så bra arr du har din vän aom lyckats med ivf. Det måste vara skönt att se så nära att det faktiskt kan gå vägen.
Jag är på rd 8 idag och ska ha mens när som helst om det inte lyckats. Men lutinus kan nog ställa till med att den är försendad. Jag känner fortfarande inget speciellt. Känns inte helt positivt tyvärr. Vet inte om det är möjligt att känna på sig hur det går så här tidigt. Men det låter i alla fall mycket bra att du faktiskt känner att det känns positivt och annorlunda denna gången. Vi köpte i alla fall två test som vi kan ta om vi skulle vilja.
Nu blev mitt svar långt och kanske inte helt logiskt. Men det betydde mycket när du skrev att man faktiskt får vara ledsen även om andra har det värre.