speranza. skrev 2017-05-09 13:07:57 följande:
Det är ett tidigt ultraljud jag ska göra om 2 veckor. Gick inte att göra tidigare enligt BM. Men det känns liksom outhärdligt att gå runt och tänka så mkt som jag gör nu i 2 hela veckor till. Trodde ju liksom att jag skulle vara glad nu när jag plussat men ist är jag bara orolig.
Ska du göra tidigt ultraljud?
Nä det är väl delvis sant. Onödigt att göra det tidigare då det kan hänga på någon dag hit och dit vad man ser. Jag var ju på tidigt VUL med första grav. Då trodde jag att jag var i v 7 men enligt vul så var jag knappt i v 5 så man såg inget. Fick gå två veckor till o sedan göra nytt vul o då såg man förvisso att grav avstannat. Men även vid grav 2 (som gick vägen) så diffade det på några dagar vilket gjorde att vid första VUL jag gjorde så såg man inget hjärta. Och jag var bergsäker på att det då var avstannat som graviditeten före. Men 10 dagar senare så pickade ett fint hjärta tack och lov.
Så denna gång har jag själv sagt att tidigare än v 8 vill jag inte göra något. För jag orkar inte gå runt och eventuellt oroa mig ännu mer.
Efter mötet med Bm imorgon så ska jag boka ett privat VUL. Om inte de ger mig ett på mödravården.
Lycka till med allt. Förstår din oro men vi får påminna oss om att de i de allra flesta fall faktiskt går bra. Och man behöver inte ha alla världens symptom för lyckad grav. Vid mitt missfall så kände jag illamående, yrsel, andfåddhet och svullen mage och bröst från dag 1 typ. Gick ändå inte bra. Vid grav två som resulterade i vår skatt så kände jag knappt något. Möjligtvis lite spända bröst.
Så det är ju så olika och behöver inte indikera på varken Pos eller neg.