Inlägg från: speranza. |Visa alla inlägg
  • speranza.

Vecka 6 (5+5) men knappt några symtom?

Okej, så jag plussade för snart två veckor sedan. Har gjort IVF så har full koll på allt som skett. Först all väntan och när plusset äntligen uppenbarade sig blev vi förstås överlyckliga. Men, nu känns det som att lyckan har förbytts i ny oro. Är verkligen allt som det ska? Är jag verkligen gravid? ( Har testat med olika tester och det är ett superstarkt pluss fortf)

Har ömma bröst sedan flera veckor tillbaka men that's it typ. Inget illamående, inga spänningar i livmodern. Inga uppenbara känslor inombords om "att någonting håller på att hända". Är jag för nojjig?

Vi har kämpat länge för det här plusset så det är nog därför. Någon som känner igen sig?

Nu vill jag bara att tiden ska gå så man får gå på UL om 2 veckor!!

• Svar på tråden Vecka 6 (5+5) men knappt några symtom?
  • speranza.
    LejonSa skrev 2017-05-09 12:06:19 följande:

Känner igen mig. Är i v 7-8. Känner inget. Har haft lite spända bröst tidigare. Men inget nu. Bär också på oro då jag tidigare haft ett MA som upptäcktes i v 12.

Försöker tänka positivt men det ändras snabbt till oro igen. Ska träffa BM imorgon. Får se om det lugnar mig lite.

Kan du inte få göra ett tidigt VUL iom Ivf?

Man behöver ju definitivt inte ha massa symptom heller. När jag var gravid med min son som är 20 mån så hade jag inte heller värst mkt symptom. Knappt några faktiskt fram till foglossning började och sen efter v 22-23 så växte min mage i raket fart och då kom krämpor av det. Mådde aldrig illa dock. Inga cravings eller så.

Det är ett tidigt ultraljud jag ska göra om 2 veckor. Gick inte att göra tidigare enligt BM. Men det känns liksom outhärdligt att gå runt och tänka så mkt som jag gör nu i 2 hela veckor till. Trodde ju liksom att jag skulle vara glad nu när jag plussat men ist är jag bara orolig.

Ska du göra tidigt ultraljud?
  • speranza.

Tack för alla svar! Känner mig lite lugnare för tillfället. Ska försöka att inte överanalysera allt så mycket så ska nog dagarna flyta på fram till VUL. Vill ju kunna glädjas åt att vara gravid för första gången!

• speranza.
    ammela skrev 2017-05-09 21:44:35 följande:

Har också gjort IVF och precis plussat!! Tror inte oron släpper någon gång tyvärr :/

Vart har du gjort din behandling?

Grattis till plusset! Är det första graviditeten?

Vi har gjort IVF på Reproduktionscentrum I Uppsala.

Var har du gjort din? Man är ju lite mör efter alla veckor med sprutor, äp, vaggisar etc ;) så nu önskar man ju inget annat än att allt kommer att gå bra.
  • speranza.
    Vimlahanna skrev 2017-05-09 21:03:03 följande:

Hej! Jag håller med er. Blir så orolig när man inte känner de "typiska" signalerna.jag har däremot väldigt ont i magen och ringde akut till gyn idag och fick göra ett väldigt tidigt UL för att utesluta att något var galet. Allt såg som tur var fint ut och var som det skulle :) men känns så skönt efteråt att slippa gå med mer oro än vanligt. De är nog jobbigt som det är ändå med all väntan. jag är i 5+5 gravid vecka 6. Någon som vill följas åt? :)

Grattis till graviditeten! Följs gärna åt här :)
  • speranza.
    Vimlahanna skrev 2017-05-11 22:12:16 följande:

Vad kul! :) Hur mår ni och hur känns det för er? :)

Igår morse var jag så himla orolig och min sambo påverkas ju såklart också av detta. Vi ringde och fick tid samma dag för tidigt VUL. Har ett tidigt VUL den 24:e men orkade inte vänta. Vi var skitnervösa men efter en stund vände läkaren på monitorn och bi kunde se ett pickande hjärta! Mår så bra just nu. Tänk om allt hår vägen ändå :)

Hur mår du?
Svar på tråden Vecka 6 (5+5) men knappt några symtom?