Inlägg från: Gurkan25 |Visa alla inlägg
  • Gurkan25

Första barnet!

Hej! Väntar första barnet med bf runt jul så det är ett tag kvar.

Skulle redan nu vilja ha tips på bra saker att köpa och ha hemma när bebisen kommer.

Finns så mycket råd men dom bästa råden måste väl endå komma från de som fått barn?

Tack på förhand/Amanda

• Svar på tråden Första barnet!
  • Gurkan25
    Deb123 skrev 2017-05-10 02:09:49 följande:

ska du amma eller ge ersättning?

De viktigaste och som många inte tänker på tycker jag är:

Blöjor( slippa åka och handla de dagen efter man fött skönt)

Termometer (lugnar mig varje gång min flickas panna verkar varm)

Vantar och nagelfil(deras naglar växer sjukt snabbt och bebisen river sig lätt i ansiktet)

Bebisolja(jag använder mig av mandelolja och vatten på pappers Tvättlappar, jag föredrar helt rent framför tillsatser och kemikalier som kan torka ut bebisens hud eller göra den sårig)

Ska du amma så rekommenderar jag många haklappar, tyg Tvättlappar( torka spya med) och kläder beroende på hur ofta du kan tvätta.

Filtar, minst 2, kräks bebisen så är de bra att ha en annan redo. En tjock filt är att rekommendera då de är en vinterbebis

något jag nu i efterhand ångrar är alla onödiga kläder vi köpte. Och de finns bara en sort för mig nu, Bodies med långa armar och med fötter. Bebisens fötter blir lätt kalla, och jag sparar gärna på arbetet genom att slippa ta på strumpor hela tiden(dom sparkas ju av). Byxor tycker jag är jobbigt vid blöjbyte, speciellt på natten när man inte vill väcka henne för mycket. Armarna är bra för att slippa ta på en extra tröja då bebisens armar är över filten på natten(filten kan komma över huvudet annars)

Vi har klänningar som används imellan åt också

Mössa

tänk på att de går snabbt innan kläderna är för små, köp hellre fler storlek 56 än 44;)

Vet ju inte ännu hur det kommer funka med amningen, men tänker prova det iaf innan jag ger upp!

Vad är det man ska ta med sig till förlossningen?
Svar på tråden Första barnet!