Inlägg från: Anonym (li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (li)

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Som jag har skrivit i rubriken. Har inte alla människor rätt till semester?
    man ser väl till att ordna lite ledigt till sina barn. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-24 18:55
    Vi menar ju inte dem som försöker pussla i hop semester för barnen. Vi menar de föräldrar som skapar sig en egen semester medan barnen är på förskolan eller de som tex är hemma och renoverar huset. Det är inte så ovanligt tyvärr.

• Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?
  • Anonym (li)

Nu skrev jag tex. sjukskrivna och arbetslösa men det gäller ju intyg på arbetande också och kurser som folk ska gå under sommaren. 
    Om ena föräldern är sjukskriven så har väl den andra semester som jobbar.
    Är man då ensam förstår jag att det blir svårt, men jag menar nu mestadels föräldrar som lever i hop och inte kan ordna ledigt för sina barn.

• Anonym (li)

tyvärr rätt vanligt att vissa aldrig får ledigt.

• Anonym (li)

Jag ser att några har undrat över varför det dyker upp ämnen som dessa nu under våren, det har ju med att göra att det är nu vi behandlar semesterlapparna. Det är nu vi ser att vissa barn inte blir lediga, där vi ofta tror att föräldrar kan göra lite till för att de ska få ledigt. intyg på sysselsättning gäller alla som har barnomsorg, det lämnas i samband med inskolningen. Då föräldrar blir sjukskrivna, arbetslösa, byter arbete eller söker kurser behöver vi nya intyg för det, det får man enkel bara att begära av arbetet, skolan eller vad det nu är man gör.
    Detta sker givetvis både på vintern och sommaren. 
    Jag har arbetat inom barnomsorgen i många år och det gör mig ont att några tror att vi begär intyg på grund av att vi ska få semester, semester får vi ändå och dessutom alltid den vi önskar.

Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?