• modsey

Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?

Anonym (Mähh...) skrev 2017-05-15 06:45:22 följande:

Är man arbetslös och lever på försörjningsstöd FÅR man inte ha barnen hemma eftersom man måste vara 100% arbetssökande. Om man har a-kassa eller är sjukskriven kanske man inte har råd att ha barnen hemma.

Knappast så att föräldrar inte VILL ha barnen hemma på sommaren om man själv inte jobbar.

Fast det kan man ju kringå genom att ha en deal med förskolan att man får lämna om man blir inringd
  • modsey
    Anonym (Mähh...) skrev 2017-05-15 07:56:17 följande:

Inringd? Är man arbetslös så är man ARBETSLÖS, vem ska ringa? Samma om man är sjukskriven så är man SJUK!

Många arbetslösa kan ringas in på extrajobb i ex vprden på timmar.
  • modsey
    Anonym (Mähh...) skrev 2017-05-15 08:59:16 följande:

Ja om man har kontakter, utbildning, erfarenhet, timanställning.

Jag är exempelvis arbetssökande i nuläget och det finns INGEN som skulle kunna ringa in mig på jobb plötsligt tyvärr.

Blir man inringd inom vården så har man en anställning.

Många arbrtslösa har ändå sådana timmjobb o kan ringas in på morgonen
Svar på tråden Känner mig som en polis när man måste begära intyg av föräldrar som är tex sjukskrivna, arbetslösa osv. borde i inte föräldrar låta sina barn vara lite ledigt under sommaren?