• meicc

Kliande bröst!

Jag håller på att bli tokig på mitt ena bröst som kliar något vansinnigt! Hjälper inte att klia heller, känns nästan som det kliar på insidan. Någon som känner igen vad det kan va eller har tips på hur man kan lindra?

Har ganska små bröst så går utan bh.

• Svar på tråden Kliande bröst!
  • Kakmonsterarg

Kolla upp på vårdcentralen! Man vet aldrig men inflammatiorisk bröstcancer kan börja så. Men då ska bröstet ofta va rött osv finns mer symtom . Kolla upp för säkerhetens skull!

• meicc
    Kakmonsterarg skrev 2017-05-17 20:07:52 följande:

Mena inte att skrämma dig men kolla upp dig ändå

Tack, ja fortsätter det så får jag väl göra det.

Jag tänkte det hsde med mjölkgångar eller något att göra. Det kliar nämligen i det bröstet som hade mest mjölk förra graviditeten, det andra var nästan tomt.
  • meicc
    Pirpana skrev 2017-05-17 20:11:07 följande:

Symtom på graviditet för mig..

Ja är i vecka 6 så är ju tidigt! Är märkligt att det är det ena som kliar bara.
  • Pirpana
    meicc skrev 2017-05-17 20:20:58 följande:

Ja är i vecka 6 så är ju tidigt! Är märkligt att det är det ena som kliar bara.

Jamen dåså! För mig har det i samtliga tre graviditeter kommit och gått kliande i ett eller båda brösten från typ vecka 5 :) man blir galen (v. 23 nu och höger bröst kliar något fruktansvärt precis nu medan vänster iaf är så det går att leva med), det är som du säger som att det är under huden!
  • meicc
    Pirpana skrev 2017-05-17 20:25:08 följande:

Jamen dåså! För mig har det i samtliga tre graviditeter kommit och gått kliande i ett eller båda brösten från typ vecka 5 :) man blir galen (v. 23 nu och höger bröst kliar något fruktansvärt precis nu medan vänster iaf är så det går att leva med), det är som du säger som att det är under huden!

Skönt att höra!! Även om jag lider med dig :D Man blir verkligen tokig!
  • Pirpana
    meicc skrev 2017-05-17 20:27:32 följande:

Skönt att höra!! Även om jag lider med dig :D Man blir verkligen tokig!

Det verkar ju inte helt vanligt heller då det aldrig finns med som ett symtom.. Och har tyvärr inte hittat någon lindring heller annat än att försöka sysselsätta mig med annat :(
Svar på tråden Kliande bröst!