• Anonym9291

Längre gången?

Hej

Gjorde ett test med clearblue för någon dag sedan som enligt den var jag i v5, men både jag o min sambo tror att jag är längre gången, snackar typ 2 veckor mer, är de möjligt?

• Svar på tråden Längre gången?
  • sobrio88

Absolut möjligt. Jag blev flyttad från bf 28/7 till 11/7 på ultraljudet. 2.5 vecka alltså :)

• Jzzbz

Om testet visade "Gravid 3+" så betyder det att du är längre gången än v.5 visar det "Gravid 2-3" så innebär det att man är gravid mellan v.4+0 till 5+0. Så beroende på vad det stod kan du absolut vara längre gången. MEN det är bara en "indikator" dvs att den indikerar utefter din hormonmängd när du tog testet. Så mer en riktlinje än fakta. Så kan absolut vara som din man och du tror. Helt säkert får ni reda på tidsmässigt vid kub test eller RUL.

• Jsv17

Jag fick 1-2 på indikatorn när jag borde fått minst 2-3, var jättenojig över det. Igår var jag på vul i v.12 (11+2) och där låg en så fin liten bebis, i helt rätt storlek med ett pickande hjärta och viftande armar Jag tror den där dumma indikatorn skapar mer oro och förvirring än nytta och borde inte ens säljas!

• Anonym9291
    Jsv17 skrev 2017-05-18 19:54:10 följande:

Jag fick 1-2 på indikatorn när jag borde fått minst 2-3, var jättenojig över det. Igår var jag på vul i v.12 (11+2) och där låg en så fin liten bebis, i helt rätt storlek med ett pickande hjärta och viftande armar Jag tror den där dumma indikatorn skapar mer oro och förvirring än nytta och borde inte ens säljas!

Åh, ska på inskrivning hos bm den 30/5 hoppas att hon kanske kan hjälpa oss med detta, så roligt för dig! Vill också på ultraljud, måste vara en fantastisk känsla
  • Anonym9291
    Jzzbz skrev 2017-05-18 19:41:22 följande:

Om testet visade "Gravid 3+" så betyder det att du är längre gången än v.5 visar det "Gravid 2-3" så innebär det att man är gravid mellan v.4+0 till 5+0. Så beroende på vad det stod kan du absolut vara längre gången. MEN det är bara en "indikator" dvs att den indikerar utefter din hormonmängd när du tog testet. Så mer en riktlinje än fakta. Så kan absolut vara som din man och du tror. Helt säkert får ni reda på tidsmässigt vid kub test eller RUL.

Den visade vecka 2-3, de här är helt nytt för mig så jag känner mig vilsen i de
  • Anonym9291

[quote=77686854][quote-nick]sobrio88 skrev 2017-05-18 19:27:19 följande:[/quote-nick]Absolut möjligt. Jag blev flyttad från bf 28/7 till 11/7 på ultraljudet. 2.5 vecka alltså :)[/quot

Åh måste man vänta tills ultraljudet

• sobrio88
    Anonym9291 skrev 2017-05-18 21:06:05 följande:

[quote=77686854][quote-nick]sobrio88 skrev 2017-05-18 19:27:19 följande:[/quote-nick]Absolut möjligt. Jag blev flyttad från bf 28/7 till 11/7 på ultraljudet. 2.5 vecka alltså :)[/quot

Åh måste man vänta tills ultraljudet

Ja om du inte har koll på äl, vilket inte jag hade så jag kom till kub-testet försent. Så om du ska göra det så går det göra ett vul för att sätta datum men det tror jag man oftast får stå för själv. Har aldrig gjort vul så vet inte hur det funkar.. Grattis till graviditeten iaf :)
  • Anonym9291
    sobrio88 skrev 2017-05-18 21:13:20 följande:

Ja om du inte har koll på äl, vilket inte jag hade så jag kom till kub-testet försent. Så om du ska göra det så går det göra ett vul för att sätta datum men det tror jag man oftast får stå för själv. Har aldrig gjort vul så vet inte hur det funkar.. Grattis till graviditeten iaf :)

Jag har ju lite dålig koll på äl tyvärr, försöker få min sambo att gå med på ett vul, han är en envis rackare hehe

Tusen tack
  • syntharen
    Anonym9291 skrev 2017-05-19 06:29:59 följande:

Jag har ju lite dålig koll på äl tyvärr, försöker få min sambo att gå med på ett vul, han är en envis rackare hehe

Tusen tack

Varför måste din sambo gå med på ett vul? Det är ju inte han som ska göra det
  • Fröken W

Vet du när du hade din senaste mens? I så fall kan du ju räkna ut det på den vägen :)

• Anonym9291
    Fröken W skrev 2017-05-19 09:43:14 följande:

Vet du när du hade din senaste mens? I så fall kan du ju räkna ut det på den vägen :)

Jag vet när den slutade men inte när den började, den har varit rätt hoppig sedan jag slutade med mina mini piller, därför jag inte är helt säker
  • Anonym9291
    syntharen skrev 2017-05-19 09:38:50 följande:

Varför måste din sambo gå med på ett vul? Det är ju inte han som ska göra det

Därför att vi är två i denna graviditeten, för mig är de super viktigt att inkludera honom i allt i och med att han inte känner förändringarna på samma sätt som jag. Men har hittat en bm mottagning som hör ett ul i v 8 så vi skriver in oss där hehe
Svar på tråden Längre gången?