Inlägg från: Anonym (arg och skrämd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (arg och skrämd)

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Du har inte begått nåt misstag. Det ör din man som var feg att betätta för dig att han är färdig med barn.

Jag träffar många som kommer att dö snart. Ingen pratar om sitt jobb, men barn däremot är nästan enda tröst.

Anonym (Lilla Lina) skrev 2017-05-19 12:28:37 följande:

Varför är han feg? Ts skulle ha sett till att ha klart för sig att hennes sambo ville ha barn, innan de blev ihop.

Så jo, ts har begått ett misstag.

Jag tycker att han är feg. Du kan tycka annorlunda. Vore konstigt att alla tycker likadant i denna svåra situation. Kvinnor har tillräkligt med press och ansvar för att belasta dem ännu mera när dem befinner sig i kris.

Såg en bild på FB häromdagen:

En mans liv vid 28 år:

År 1017: mitt liv har varit bra.

År 1917: jag har 8 barn

År 2017: jag är inte beredd för ett seriöst flrhållande

Så är det, TS. En sån modig kvinna förtjänar att hennes val blir också respekterad.
    Anonym (Lilla Lina) skrev 2017-05-19 13:32:22 följande:

Ts val blir respekterat - om hon lämnar matten. Eller vad menar du, att man ska respektera hennes val men inte hans val? Du fattar väl att det enda valet som respekterar dem båda, är att de går isär.

Jag fattar)

Det du inte fattat är att jag menar att en annan man än hennes sambo respwkterar hennes val och har samma syn i frågan.
    Guden Tor skrev 2017-05-19 13:35:42 följande:

Varför är han feg? Du får gärna utveckla. För att han inte vill ha fler barn? Skitsnack.

Ska man inte kunna säga vad man känner utan att bli klassad som feg? Eh.

För att han var tyst om sin ovilja. Skriver för säkerhets skull - det är helt ok att inte vilja ha flera barn. Men då fpr man berätta.

En som döljer sin ovilja är feg - Obs! - tycker jag)

Skulle manen i frågan berätta från allra början att han vill aldrig skaffa flera och ts valt att stanna då slulle jag säga misstag osv och kalla mannen ansvarsful.
    Anonym (-) skrev 2017-05-19 13:39:57 följande:

Varför är HAN feg? Tycker att DU är väldigt feg som sitter och påstår saker om en man som du inte vet något om. Ska inte han kunna säga att han inte vill ha fler barn?!

Ts får ta huvudet ur arslet och lära sig tills nästa gång att snacka om barn innan hon ger sig in i ett seriöst förhållande. Annars har hon sig själv att skylla.

Vadå hennes val ska också respekteras??? Det enda valet är att lämna mannen om de båda ska bli respekterade. Men du är väl en sån där manshatare som tycker att mannen ska tvingas ha ett barn med ts.

För det första - du har aldelles rätt. Jag är feg.

Resten av dina frågor har jag mer eller mindre besvarat.

Än så länge är normen (obs. rent statistiskt) att man vill och skaffar barn. Går det så långt att dem flesta avstår så visst är det den som vill skaffa barn som får berätta. Så det är mannen som fortfarande är feg.

Presis det jag menar. Att flera män berättar ärligt från början att det inte blir några barn på något sätt alls.

Anonym (-) skrev 2017-05-19 16:01:00 följande:

Du tycker att män ska säga i början att det inte blir nägra barn, men kvinnor ska slippa undan och behöver inte säga att de verkligen vill ha barn?

Dubbelmoral.

Du kan kalla det vad du vill. Jag kallar kvinnans vilja att skaffa barn en social och biologisk norm. Just nu.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte