Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 13:18:27 följande:

Jag tycker att han är feg. Du kan tycka annorlunda. Vore konstigt att alla tycker likadant i denna svåra situation. Kvinnor har tillräkligt med press och ansvar för att belasta dem ännu mera när dem befinner sig i kris.

Såg en bild på FB häromdagen:

En mans liv vid 28 år:

År 1017: mitt liv har varit bra.

År 1917: jag har 8 barn

År 2017: jag är inte beredd för ett seriöst flrhållande

Så är det, TS. En sån modig kvinna förtjänar att hennes val blir också respekterad.

Varför är HAN feg? Tycker att DU är väldigt feg som sitter och påstår saker om en man som du inte vet något om. Ska inte han kunna säga att han inte vill ha fler barn?!

Ts får ta huvudet ur arslet och lära sig tills nästa gång att snacka om barn innan hon ger sig in i ett seriöst förhållande. Annars har hon sig själv att skylla.

Vadå hennes val ska också respekteras??? Det enda valet är att lämna mannen om de båda ska bli respekterade. Men du är väl en sån där manshatare som tycker att mannen ska tvingas ha ett barn med ts.
  • Anonym (-)
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 13:47:01 följande:

För att han var tyst om sin ovilja. Skriver för säkerhets skull - det är helt ok att inte vilja ha flera barn. Men då fpr man berätta.

En som döljer sin ovilja är feg - Obs! - tycker jag)

Skulle manen i frågan berätta från allra början att han vill aldrig skaffa flera och ts valt att stanna då slulle jag säga misstag osv och kalla mannen ansvarsful.

Då är ts ännu mer feg än vad mannen är, för hon har också döljt sin vilja. Hon har inte varit tydlig med vad hon vill. Du säger emot dig själv.
  • Anonym (-)
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 15:31:15 följande:

Presis det jag menar. Att flera män berättar ärligt från början att det inte blir några barn på något sätt alls.

Du tycker att män ska säga i början att det inte blir nägra barn, men kvinnor ska slippa undan och behöver inte säga att de verkligen vill ha barn?

Dubbelmoral.
  • Anonym (-)
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 15:31:15 följande:

Presis det jag menar. Att flera män berättar ärligt från början att det inte blir några barn på något sätt alls.

Du tycker att män ska säga i början att det inte blir nägra barn, men kvinnor ska slippa undan och behöver inte säga att de verkligen vill ha barn?

Dubbelmoral.
  • Anonym (-)
    Mrs Moneybags skrev 2017-05-19 15:32:15 följande:

Fast nu hade ju även mannen något som han verkligen ville med livet - att inte ha fler barn.

Så det är bådas ansvar.

Om man blir tillsammans med en nötallergiker så är det sällan man frågar i början "Är du nötallergiker?" Det är mer normalt att man själv informerar personen om att man är allergiker.
  • Anonym (-)

Äh, lägg av med allt daltande nu.

Ts, lämna denna man. Det blir bäst för er båda. Han vill inte ha några fler barn. Respektera det. Sen får du antingen välja att stanna eller gå. Det är lätt att vara efterklok men nu är det som det är.

• Anonym (-)
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 17:14:51 följande:

Du kan kalla det vad du vill. Jag kallar kvinnans vilja att skaffa barn en social och biologisk norm. Just nu.

Hahahahahahaha.
  • Anonym (-)
    Ess skrev 2017-05-21 20:36:26 följande:

Man behöver inte skylla ifrån sig överhuvudtaget. Men när det kommer till kritan och man behöver välja mellan egna och andras ungar, då är andras inte värda vatten ens.

Inte för att ts eventuella adopterade barn skulle vara hennes "egna" riktiga unge.
  • Anonym (-)
    Ess skrev 2017-05-21 20:32:26 följande:

Varför lämna när jag inte behövde stå ut med umgänget speciellt länge?

Visst man blir inte helt kvitt dem så länge man bor ihop med mannen, men de få gånger man träffas är inte värre än man kan stå ut.

Om du inte gillar din partners barn så är det jävligt onödigt att man är tillsammans. Barnen kommer alltid före en partner. Du och dina snorungar kan gott vara ensamma.
  • Anonym (-)
    Ess skrev 2017-05-22 16:32:09 följande:

Klart den blir hennes!

En fejk unge kanske. Inte ens "riktiga" biologiska barn.

Men vill man leka familj så får man ju det, eller hur? Den frasen borde du känna igen.
  • Anonym (-)
    Ess skrev 2017-05-22 17:15:41 följande:

Det att barnen alltid kommer före en partner är rätt klassisk kommentar från vissa frånskilda morsor. Den brukar komma efter en kommentar att en lycklig mamma är en bra mamma, när hon saboterat barnets kärnfamilj.

Visst du är i din fulla rätt att tycka så, men du får också acceptera att hos ditt ex så är barnet ett i mängden ihop med nya barn och ny fru.

Jag tror att det sticker rätt mycket i ögonen på dig............

Barnen kommer i de allra flesta fall före ens partner, ja.

Om jag var tvungen att välja mellan min dotter och min sambo så hade jag utan tvekan valt min dotter alla dagar i veckan.

Och hade inte mitt barn trivs i den nya familjen så hade det blivit separation! Nej tack till dåliga styvmorsor (som du verkar vara ett bra exempel på).
  • Anonym (-)
    Ess skrev 2017-05-22 16:31:20 följande:

Klart hon ska skaffa barn om hon vill det. Men lämna mannen ifred?

Tja det beror nog på om det är deras gemensamma boende och hon bedöms vara den som bäst behöver bostaden med ett barn på heltid. Då får han gå på bostadsjakt.

Kolla ts senaste inlägg, bostaden är sambons. Suprise.

Om någon ska ge sig ut på bostadsjakt så blir det alltså ts.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte