Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Mrs Moneybags skrev 2017-05-19 14:45:26 följande:
    Ja, där tycker vi olika helt enkelt.

Jag ser det som att mannen i fråga har något att förlora, han också. Sin sambo.

Jag skulle personligen tycka att det var ÄNNU viktigare att ta upp att jag inte ville ha barn, eftersom det är lite ovanligare än motsatsen.

Men, men. Nu är det som det är.
    Fast han har ju redan barn. Så han är inte ovanlig alls. Varför inte ta reda på om han vill ha fler barn istället?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (S) skrev 2017-05-19 17:09:05 följande:
    Blir man sambo med någon i fertil ålder som inte har barn borde man dock kunna tänka sig att den personen kanske vill ha barn. Och ta upp det tidigt i förhållandet om man är så tvärsäker på att man absolut inte kan tänka sig fler.
    Och är man infertil så bör man ta upp det med en gång så att mannen kan välja.
  • Anonym (Lisa)
    Ess skrev 2017-05-21 16:30:08 följande:
    De tankarna kan ju komma upp nu först när han nekar henne egna barn inom förhållandet.
    Då får ju TS ta  ansvar för de tankarna, inte tvinga sig till ett barn.

Sedan kan man ju fråga sig varför man inte berättar att man är steril när man träffar en ny, speciellt när man vet att man vill skaffa barn. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-05-21 16:39:19 följande:

Ojoj, jag läser i tråden här att jag inte ska behöva stå ut med hans barn, att det är att "leka familj" om man har barn sen tidigare och inte vill ha barn med sin partner..

Därför vill jag bara vara noga med att säga att jag ÄLSKAR min sambos lilla dotter! Vi har en jättefin relation så det är inte alls så att jag känner att jag måste stå ut med hans barn... vet inte vart folk har fått det ifrån för så är det absolut inte. Jag älskar mitt bonusbarn.

Hur kommer det sig att ni inte diskuterade detta problem i ett tidigare stadium, med tanke på att du är steril?
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte