Inlägg från: Guden Tor |Visa alla inlägg
  • Guden Tor

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 11:55:34 följande:

Du har inte begått nåt misstag. Det ör din man som var feg att betätta för dig att han är färdig med barn.

Jag träffar många som kommer att dö snart. Ingen pratar om sitt jobb, men barn däremot är nästan enda tröst.

Märkligt sätt att se saken på. Tycker snarare att det var "modigt" av hennes sambo att berätta hur han känner. Han har full rätt att neka ett barn, adopterat eller ej. Ts skulle ha tagit sitt ansvar innan de blev tillsammans och kollat upp var han stod i barnfrågan. Så gör en vuxen människa som verkligen vill ha barn. Annars är man korkad.
  • Guden Tor
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 13:18:27 följande:

Jag tycker att han är feg. Du kan tycka annorlunda. Vore konstigt att alla tycker likadant i denna svåra situation. Kvinnor har tillräkligt med press och ansvar för att belasta dem ännu mera när dem befinner sig i kris.

Såg en bild på FB häromdagen:

En mans liv vid 28 år:

År 1017: mitt liv har varit bra.

År 1917: jag har 8 barn

År 2017: jag är inte beredd för ett seriöst flrhållande

Så är det, TS. En sån modig kvinna förtjänar att hennes val blir också respekterad.

"Kvinnor har tillräckligt med press och ansvar" bor du i Saudiarabien eller?

Ts borde givetvis ha tänkt sig för innan hon blev tillsamamns med sambon. Inte hans fel nånstans. Hon får skylla sig själv.
  • Guden Tor
    Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 13:18:27 följande:

Jag tycker att han är feg. Du kan tycka annorlunda. Vore konstigt att alla tycker likadant i denna svåra situation. Kvinnor har tillräkligt med press och ansvar för att belasta dem ännu mera när dem befinner sig i kris.

Såg en bild på FB häromdagen:

En mans liv vid 28 år:

År 1017: mitt liv har varit bra.

År 1917: jag har 8 barn

År 2017: jag är inte beredd för ett seriöst flrhållande

Så är det, TS. En sån modig kvinna förtjänar att hennes val blir också respekterad.

Varför är han feg? Du får gärna utveckla. För att han inte vill ha fler barn? Skitsnack.

Ska man inte kunna säga vad man känner utan att bli klassad som feg? Eh.
  • Guden Tor
    Anonym (S) skrev 2017-05-19 17:09:05 följande:

Blir man sambo med någon i fertil ålder som inte har barn borde man dock kunna tänka sig att den personen kanske vill ha barn. Och ta upp det tidigt i förhållandet om man är så tvärsäker på att man absolut inte kan tänka sig fler.

Om man är tvärsäker på att man vill ha barn så bör man ta upp det med personen innan man blir tillsammans så slipper man stå vid detta vägskäl sen. Förälskad och förtvivlad över att behöva göra ett val.
  • Guden Tor
    Anonym (Mella) skrev 2017-05-20 14:22:27 följande:

Man kan självklart inte tvinga den man älskar att bli förälder men jag anser även att man inte kan tvinga sitt livs kärlek att vara barnlös heller. Vill du skaffa barn på egen hand så tycker jag inte att din sambo har rätt att hindra dig. Han vill själv ha det barn som han har men han unnar inte dig samma sak. Du ska ställa upp för honom att han ska få ha sitt barn i erat hem men han vill inte göra samma ansträngning tillbaka.

Om jag hade varit du hade jag skaffat barn ändå och sen kommer det visa sig om min älskade verkligen älskar mig också. Kanske blir det så att du måste lämna honom och inse att han trots allt tyvärr inte var rätt man för dig.

Det är ingen som tvingar ts att vara barnlös. Nu hittar du på saker som du inte vet något om.

Sambon har ingen rätt att neka ts barn, MEN han har rätt att neka ts barn med honom. Förstår du skillnaden? Ts har all rätt att sticka och adoptera ett barn om det nu är vad hon vill, men sambon ska inte behöva bli farsa bara för att hon vill bli morsa.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker. Man kan inte tvinga sin älskade att skaffa barn, säger du. Men du tycker ändå att ts ska försöka tjata på honom? Det är den uppfattningen jag får.

Ts liv är hennes ansvar. Bäst för båda två att de bryter upp.
  • Guden Tor
    23 tried skrev 2017-05-20 15:24:56 följande:

Detta

TS antingen lämnar du först och skaffar barn på egen hand eller så informerar du din man om att du kommer adoptera och det är upp till honom om han vill stanna eller lämna.

Men varannan vecka ska alltså TS ha hans barn där hos dem?

Jag finner inte han attraktiv ett dugg utan bara egoistisk och inte någon förebild som jag vill ha som pappa till mina barn med det tankesättet.

Ts gjorde ett val när hon flyttade ihop med en man med ett barn. Hans barn är givetvis viktigare än ts. Bara för att han har ett barn sedan tidigare så betyder det inte att han ska gå med på ett barn med ts för att vara "rättvis". Det är det löjligaste resonemanget jag hört.
  • Guden Tor
    Ess skrev 2017-05-21 09:36:52 följande:

Öhhh, därför att tråden handlar om att ts ska nöja sig med sitt sk "bonusbarn", varför ska hon det?

Hur kommer hon att se på mannen och hans unge om några år om hon ger upp vad hon vill ha, för hans skull?

Hur många skulle egentligen ge upp egna barn bara för att partnern redan har, skulle du själv det?

Om ts inte "nöjer sig med att leka familj med hans unge" så bör hon inte vara tillsammans med en man som har barn. Hennes negativa energi påverkar då hans dotter som är oskyldig. Ts och denna sambo bör genast göra slut så att han inte blir pressad längre. Och jag hoppas verkligen för sambons barns skull att ts inte har samma syn på bonusbarn som du har.
  • Guden Tor
    Ess skrev 2017-05-21 09:36:52 följande:

Öhhh, därför att tråden handlar om att ts ska nöja sig med sitt sk "bonusbarn", varför ska hon det?

Hur kommer hon att se på mannen och hans unge om några år om hon ger upp vad hon vill ha, för hans skull?

Hur många skulle egentligen ge upp egna barn bara för att partnern redan har, skulle du själv det?

Är ts vuxen? I såna fall bör hon fatta att göra slut med mannen och gå vidare om barn är så jädra viktigt. Just nu beter du dig som en omogen 12 åring som skyller ifrån sig på andra.
  • Guden Tor
    Ess skrev 2017-05-21 15:18:43 följande:

Jag hade inte stannat med den mannen ens fem minuter till, eftersom du drar upp mig.

Ts kan ansöka om ensam adoption, eller varför inte att få satt in ett befruktat ägg om det hade funkat. Hennes val har mannen inte med att göra.

Jag har inte sagt att hennes val har med mannen att göra. Om du fattar att respektera hennes val så bör du även fatta att respektera hans val. Punkt.
  • Guden Tor
    Ess skrev 2017-05-21 15:21:05 följande:

Man blir ingen familj för att en person har barn sen innan. Varför skulle någon vilja va tillsammans med en person som bara vill leka fejk familj med sitt barn sen innan?

Dåså. Om man inte kan se sig själv som en familj tillsammans med en person som har barn sedan innan så blir man inte tillsammans med den personen. Enkelt.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte