Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Lämna honom ts. Du kommer bli olycklig annars. Tänk om han lämnar dig om några år då det är försent för dig att adoptera. Tänk vad bitter du kommer bli då. Följ din dröm!!

• Anonym (S)
    Guden Tor skrev 2017-05-19 13:33:41 följande:

"Kvinnor har tillräckligt med press och ansvar" bor du i Saudiarabien eller?

Ts borde givetvis ha tänkt sig för innan hon blev tillsamamns med sambon. Inte hans fel nånstans. Hon får skylla sig själv.

Blir man sambo med någon i fertil ålder som inte har barn borde man dock kunna tänka sig att den personen kanske vill ha barn. Och ta upp det tidigt i förhållandet om man är så tvärsäker på att man absolut inte kan tänka sig fler.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mella) skrev 2017-05-20 14:22:27 följande:

Man kan självklart inte tvinga den man älskar att bli förälder men jag anser även att man inte kan tvinga sitt livs kärlek att vara barnlös heller. Vill du skaffa barn på egen hand så tycker jag inte att din sambo har rätt att hindra dig. Han vill själv ha det barn som han har men han unnar inte dig samma sak. Du ska ställa upp för honom att han ska få ha sitt barn i erat hem men han vill inte göra samma ansträngning tillbaka.

Om jag hade varit du hade jag skaffat barn ändå och sen kommer det visa sig om min älskade verkligen älskar mig också. Kanske blir det så att du måste lämna honom och inse att han trots allt tyvärr inte var rätt man för dig.

Så otroligt sant!
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2017-05-21 09:15:51 följande:

Håller med dig, skulle dragit vidare med adoptionen. Hade aldrig nöjt mig att leka familj med hans unge.

Varför måste dina personliga åsikter om bonusbarn ALLTID få ta plats i alla trådar? Tror alla fattat nu att du inte är glad över dina bonusbarn. Ts däremot har inte skrivit något om att hon skulle förakta sin roll som bonusmamma. Alla gör inte det vet du. Skärp dig.
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2017-05-21 09:36:52 följande:

Öhhh, därför att tråden handlar om att ts ska nöja sig med sitt sk "bonusbarn", varför ska hon det?

Hur kommer hon att se på mannen och hans unge om några år om hon ger upp vad hon vill ha, för hans skull?

Hur många skulle egentligen ge upp egna barn bara för att partnern redan har, skulle du själv det?

Nej du ess. Det är DU som ständigt ska komma med "sk bonusbarn". Ja, vi vet, som sagt att du inte är en lycklig bonusmamma. Det kan man rätt lätt se om man läser dina inlägg från flera år tillbaka. Beklagar att du av någon anledning stannat kvar i ett liv du inte vill ha egentligen. Förstår att man blir bitter av det. Men du får gärna sluta sprida din fruktansvärt negativa energi på detta forum.
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2017-05-21 15:15:04 följande:

Det var ett jävla hackande från dig. SKULLE DU SJÄLV VALT BORT EGNA BARN?

Hoppas du kan läsa stora bokstäver.......

Nej aldrig. Men jag skulle heller aldrig bli tillsammans med en man vars barn jag ser som SKIT!
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2017-05-21 16:39:19 följande:

Ojoj, jag läser i tråden här att jag inte ska behöva stå ut med hans barn, att det är att "leka familj" om man har barn sen tidigare och inte vill ha barn med sin partner..

Därför vill jag bara vara noga med att säga att jag ÄLSKAR min sambos lilla dotter! Vi har en jättefin relation så det är inte alls så att jag känner att jag måste stå ut med hans barn... vet inte vart folk har fått det ifrån för så är det absolut inte. Jag älskar mitt bonusbarn.

Precis! Det finns faktiskt de som verkligen tycker om sina bonusbarn. Underbart att du är en av dom ts!
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2017-05-21 15:21:05 följande:

Man blir ingen familj för att en person har barn sen innan. Varför skulle någon vilja va tillsammans med en person som bara vill leka fejk familj med sitt barn sen innan?

så tragisk. Som vanligt. Beklämmande att du som vuxen inte kunde låta din sambos barn vara ifred genom att länna.
  • Anonym (S)
    Ess skrev 2017-05-21 20:32:26 följande:

Varför lämna när jag inte behövde stå ut med umgänget speciellt länge?

Visst man blir inte helt kvitt dem så länge man bor ihop med mannen, men de få gånger man träffas är inte värre än man kan stå ut.

Därför att det inte handlar om dig, dig, dig, dig hela jävla tiden! Men det är uppenbart att du inte har kapacitet att förstå det.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte