Inlägg från: Regndamen |Visa alla inlägg
  • Regndamen

Jag vill adoptera ett barn, han vill inte

Anonym (arg och skrämd) skrev 2017-05-19 11:55:34 följande:

Du har inte begått nåt misstag. Det ör din man som var feg att betätta för dig att han är färdig med barn.

Jag träffar många som kommer att dö snart. Ingen pratar om sitt jobb, men barn däremot är nästan enda tröst.

Fast ts har gjort fel, hon frågade inte innan hon blev tillsammans med honom. Dumt gjort.
  • Regndamen
    Ess skrev 2017-05-28 12:14:45 följande:

Nej, för att han inte accepterar att ts också skaffar EGET barn, och att han bara tar emot hjälp med sitt barn och absolut inte kan tänka sig att ge samma igen.

Hur svårt är det att förstå skillnaden mellan eget och gemensamt?

Du verkar i alla fall har stora problem med det............

På vilket sätt accepterar han inte det? Ts får väl skaffa hur måmga barn som helst.
  • Regndamen
    Ess skrev 2017-05-28 12:42:18 följande:

Han vill inte bli involverad. Men det behöver han ju inte om ts skaffar själv.

Jag förutsätter att ts själv tar hand om sitt barn, och även att han tar hand om sitt. Fast jag misstänker att ts tar en del av hans ansvar just nu, vilket hon inte kommer att hinna om hon skaffar eget.

Jag tror han tycker det är rätt skönt att bo med en barnlös person som dessutom hjälper honom med hans barn.........!

Du tror väldigt mycket.

Han hindrar henne inte att skaffa barn. Han vill inte bli involverad, då är det bara för ts att flytta och också adoptera. Det kommer hon ju ändå bli tvungen till om hon vill adoptera, hon kommer ju inte få adoptera medan hon bor med sin sambo.
  • Regndamen
    Ess skrev 2017-05-28 14:07:21 följande:

Nej, det tror inte jag heller att hon får. Bättre att bo själv och sen ansöka, för då lever hon stabilt.

Hade jag varit ts så hade jag undersökt möjligheterna att sätta in ett befruktat ägg.

Ska hon även kräva att mannen börjar hata sitt barn?
  • Regndamen
    Ess skrev 2017-05-28 18:47:41 följande:

Vad är det för dum kommentar?

Du gav ju råd om hur du hade gjort, det var ju ett krav från dig också. Det är uppenbart så som du brukar härja runt.
Svar på tråden Jag vill adoptera ett barn, han vill inte