Anonym (Lilla Lina) skrev 2017-05-27 23:16:29 följande:
Hur förväntar han sig att hon ska vara barnlös och stanna med honom? Det framgår inte någonstans i tråden. Det enda vi vet är att han har sagt att han inte vill ha några fler barn och oavsett om det är hans barn eller ej så vill han inte ha några fler barn i huset. Hur är det att förvänta sig att ts ska stanna med honom? Det är ju bara något du själv har kokat ihop.
Det är ingen "kärlekshandtag" att "ge" någon ett barn. Herregud, det är inte bara att skaffa ett barn för någon annans skull..
Ts får lämna och skaffa barn eller acceptera läget som det är och sluta gnälla.
Hur han förväntar sig att hon ska stanna med honom? Tja jag resonerar som så, att eftersom han fortfarande är tillsammans med henne och inte gör slut så utgår jag ifrån att det är vad han vill, att hon ska stanna med honom. Förväntar kanske var fel ord, ursäkta så mycket i så fall. Dessutom skrev jag att det VERKAR som det, jag skrev inte att det var så, jag vet ju inte hur han tänker. Men han vill inte att hon ska skaffa barn, varken med honom eller på egen hand, det har framgått av trådstarten. Och troligtvis vill han fortsätta vara tillsammans med henne. Därför drar jag slutsatsen att han vill att hon ska vara barnlös och kvar i förhållandet med honom.
Jag håller med dig om att det inte bara är att skaffa barn för någon annans skull, det jag har sagt är att TS borde skaffa barn på egen hand.
Och ja, att hon får lämna och skaffa barn eller acceptera läget håller jag fullständigt med om. I slutändan har man själv det största ansvaret för sin egen lycka.
Vem gnäller?